Новини » Світ 13 березня, 2019, 11:07
США чи Китай: Німеччина паралізована відсутністю вибору
Канцлер Німеччини Ангела Меркель. Фото: Getty Images/Global Images Ukraine
Канцлер Німеччини Ангела Меркель. Фото: Getty Images/Global Images Ukraine

Глобальний порядок, що лежить в основі німецького процвітання, розпадається. І Ангела Меркель не знає, що з цим робити.

Політика президента Дональда Трампа «Америка понад усе» змушує Німеччину робити вибір між США та Китаєм, вибір, який загрожує їй у майбутньому сповільненням зростання, аналізує у статті видання Bloomberg.

Як наслідок, політичний параліч у час, коли союзники Німеччини шукають політичного керівництва.

Починаючи від торгівлі, кібербезпеки та міжнародної податкової реформи, Меркель боїться піти проти ключових партнерів своєї країни. У найближчому оточенні Меркель існують побоювання того, що будь-яка тверда позиція ризикує викликати негативну реакцію та може призвести до виходу ситуації з-під контролю.

Проблема вибору набуває все більшої актуальності. Зважаючи на те, що економіка сповільнюється, популісти заручаються усе більшою підтримкою, а стратегічні суперники Меркель розробляють плани щодо виведення усе більшої кількості країн з багатосторонньої системи, якою вона так дорожить. Її відчай стає все більш очевидним.

Меркель має намір продовжувати «достукуватися» до Трампа

В епіцентрі проблем – могутня автомобільна промисловість Німеччини, яка вже бореться з переходом до ери безпілотних автівок та електромобілів.

Трамп погрожує ввести тарифи на імпортовані європейські автомобілі, що особливо сильно вдарить по Mercedes-Benz, BMW та Porsche Volkswagen AG. Американські тарифи скоротили б німецький експорт автомобілів приблизно на 18,4 млрд євро, згідно дослідження, проведеного мюнхенським Інститутом економічних досліджень.

Незважаючи на антагонізм Білого дому та розчарування французів, Меркель має намір й надалі робити усе можливе, щоб «достукатися» до Трампа. Німецький лідер хоче якомога швидше залучити США до переговорів щодо більш широкої торговельної угоди та висловлює занепокоєння щодо того, що реакція ЄС на запровадження тарифів переросте у повномасштабний трансатлантичний торговельний конфлікт, зазначає видання Bloomberg.

Диспут щодо автоіндустрії є ознакою того, що геополітика стає все більш некомфортною для Німеччини. Протягом десятиліть країна отримувала прибуток від міжнародної торгівельної політики, яку вів Захід, та підтримувалася військовою потужністю США. Зараз ситуація виходить з-під контролю.

Трамп висловив сумніви щодо захисту союзників США у НАТО, популісти у Європі виступають проти вільної торгівлі та кидають виклик фундаментальним принципам членства в ЄС, а Китай пропонує альтернативне джерело фінансування для слабших країн, таких як Італія, Португалія та Греція, розчарованих наполегливістю Німеччини щодо обмеження бюджетних видатків.

«Німеччина потрапила у дилему зміни торговельних моделей, та не знає, як реагувати», – цитує слова Себастьяна Дульєна, аналітика Європейської ради з міжнародних відносин, видання Bloomberg.

Як наслідок, Меркель мечеться між зобов’язаннями та рішучістю. Часом, вона намагається догодити і США, і Катаю, часом, висловлює сильну національну позицію, проте, вона остаточно ще не визначилася, як діяти далі.

Французький поштовх до створення спільного європейського фронту для запровадження оподаткування таких Інтернет-гігантів, як Amazon.com Inc, Alphabet Inc. та Facebook Inc. є ще однією жертвою німецької обережності, і знову ж таки у центрі всього стоїть автомобільна промисловість.

За французьким планом, технологічні фірми, штаб-квартири яких знаходяться переважно у США, мають оподатковуватися на основі того, де генеруються їхні основні продажі, а не там, де виробляються їхні послуги. Це страшний прецедент для такого експортного гіганта, як Німеччина, особливо у той час, коли Трамп шукає виправдання для покарання її автовиробників.

Тому, замість того, щоб головувати над країнами ЄС разом з Францією, адміністрація Меркель хоче зачекати на міжнародний консенсус, який забезпечить їй прикриття. Міністр фінансів Олаф Шольц хоче залучити США до виконання міжнародних зобов’язань перед тим, як запровадити податок на Інтернет-компанії. Тим часом, за відсутності підтримки з боку свого найважливішого партнера, Франція планує запровадити податок на національному рівні.

Підготувала Оксана Вергелес,
для ІА ZIK

Повний або частковий передрук тексту без письмової згоди редакції ІА ZIK заборонено та вважатиметься порушенням авторських прав

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-03-20 02:47 :55