Новини » Суспільство 9 березня, 2019, 2:36
Група науковців висунула сумніви в існуванні загадкової «темної матерії»
Всесвіт

Міжнародна група науковців висунула теорію, згідно з якою темної матерії, яка впливає на швидкість обертання галактик, може не існувати.

Дослідження опубліковане в журналі Astrophysical Journal, – повідомляє prm.ua.

У 1980 році американська вчена-астроном Віра Рубін у своїх дослідженнях довела, що галактики обертаються набагато швидше, ніж повинні. Згідно з її розрахунками, швидкість орбітального руху зірок і газу на околицях галактик повинна зменшуватися пропорційно відстані від центру.

Проте спостереження показали, що цього не відбувається. Згодом Рубін висунула теорію існування темної матерії. Вчені досі не розуміють, що це, однак вона необхідна для математичних розрахунків всесвіту.

Міжнародна група вчених, до якої увійшли фізик Дмитро Рютов з Ліверморської національної лабораторії імені Лоуренса в Каліфорнії, Дмитро Будкер і Віктор Фламбаум з Університету Йоганнеса Гутенберга в Майнці в Німеччині, припустила, що фотони світла можуть бути джерелом явища негативного тиску, який не є гравітацією, але дуже схожий на неї.

«Припускаючи певну масу фотона, набагато меншу, ніж поточна верхня межа, ми можемо показати, що цієї маси буде достатньо для генерації додаткових сил в галактиці і що ці сили будуть досить великими, щоб пояснити криві обертання галактик», – зазначає Рютов.

У виданні також зазначається, що ефект, який вони описують, є свого роду негативним тиском, викликаним електромагнітними напруженнями, пов’язаними з масою фотона. Якщо помістити цей ефект в контекст математичної системи, яку називають електродинамікою Максвелла-Прока, ці електромагнітні напруги можуть створювати додаткові доцентрові сили, що діють переважно на міжзоряний газ. Команда називає це напругою Прока, – і вона діє як гравітація.

У цій теорії є і слабкі сторони – нові зірки, які щойно з’явилися з газу, дійсно сильно пов’язані з розігрітою хмарою, – і фізичні властивості теоретичної напруги Прока можуть впливати на них. Однак зірки, яким мільярди років, просто не мають навколо себе розігрітого газу. Згідно з розрахунками, вони повинні мати високоеліптичну орбіту під навантаженнями Прока, але це не так.