Новини » Економіка 28 лютого, 2019, 17:03
Промисловці і аграрії просять Гройсмана зупинити рішення Мінінфраструктури про підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення

Представники промислових асоціацій заявили, що «Укрзалізниця» перекладає оздоровлення свого фінансового стану на бізнес, і вимагають від прем’єр-міністра доручити Мінінфраструктури відкликати проекти нормативних актів про підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею.

Про це ідеться у листі, який представники промислових асоціацій адресували очільнику Кабміну та урядовцям, інформує видання «Uaprom.info».

Промисловці нагадали, що 1 лютого Мінінфраструктури опублікувало проекти регуляторних актів, якими передбачено разове підвищення вантажних залізничних тарифів на 14,2%, що відповідає індексу цін виробників промислової продукції за 2018 рік, і подальше застосування щоквартальної автоматичної індексації тарифів на відповідний прогнозний ІСЦ (2,5% щокварталу) в 2019 році.

«Тобто, пропонується зростання регульованого залізничного тарифу на рівні 23% у грудні 2019 року до грудня 2018 року, що збільшить витрати вантажовласників на близько 11,7 млрд грн у річному вимірі», – ідеться в заяві.

Промисловці нагадали, що в останні роки «Укрзалізниця» кілька разів піднімала тарифи на вантажні залізничні перевезення: «У період з листопада 2017 року по грудень 2018 року видатки на залізничні перевезення вантажовласників в Україні зросли мінімум на 12 млрд грн, що обумовлено як індексацією регульованого тарифу на залізничні перевезення, так і зростанням вартості використання вагонів власності АТ «Укрзалізниця» і залізничних вагонів приватних власників».

Автори заяви, посилаючись на АМКУ, зауважили, що «Укрзалізниця» володіє 52% робочого парку залізничних вагонів усіх видів, що є ознакою монопольного (домінуючого) становища на ринку залізничних перевезень в 2017-2018 роках.

«Незадовільний фінансовий стан АТ «Укрзалізниця», як підставу для чергового значного збільшення вантажних тарифів, більше пов’язаний з недостатньою операційною ефективністю, а не з існуючою системою регулювання тарифів за останні кілька років. Особливо з огляду на той факт, що операційна рентабельність (EBITDA margin) перевезень АТ «Укрзалізниця» в 2018 році склала 21%, що значно більше, ніж в середньому по промисловості», – вважають представники асоціацій.

Вони заявили, що «Укрзалізниця» перекладає оздоровлення свого фінансового стану на бізнес, тим самим виключаючи його з дискусії про обґрунтованих розмірах збільшення залізничного тарифу.

Промисловці наголошують, що прив’язка вантажних тарифів до ІСЦ може привести до зниження конкурентоспроможності гірничо-металургійного, паливно-енергетичного, будівельного, сільськогосподарського та інших секторів економіки України на внутрішньому і світових ринках.

Тож промисловці звернулися до очільника уряду з проханням доручити Мінінфраструктури відкликати проекти нормативних актів з метою їх коригування до економічно обґрунтованого рівня.

Як повідомляли, експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації проаналізували проекти індексації тарифів на перевезення АТ «Укрзалізниця» і виступили проти них. Бізнес-спільнота категорично не підтримує запропонований механізм індексації тарифів на вантажні перевезення.

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-04-25 08:06 :59