Новини » Економіка 20 лютого, 2019, 15:06
Необґрунтовані тарифи на залізничні вантажоперевезення гарантують надприбутки монополістам, – ЗМІ
Вантажні вагони для Укрзалізниці. Фото: cfts.org.ua
Вантажні вагони для Укрзалізниці. Фото: cfts.org.ua

Через підвищення тарифів «Укрзалізниці» перевезення нею вантажів у 2018 році вже зменшилися на 5,1% – до 322,3 млн тон. Запропонована керівництвом підприємства автоматична індексація тарифів на такі послуги означає надприбуток для монополіста і багатомільярдні збитки для промисловості і АПК.

Про це йдеться в статті Ігоря Воронцова, опублікованій інформагентством Мінпром, передає УНІАН.

Воронцов підкреслює: вперше про щоквартальне підвищення вантажних тарифів голова правління УЗ Євген Кравцов заговорив у грудні минулого року.

«Абсурдність ідеї очевидна: вона повністю позбавляє монополіста стимулів бути операційно ефективною компанією», – впевнений Воронцов.

Мовляв, замість серйозної системної роботи менеджмент отримає «більш простий і легкий шлях збільшення доходів» – регулярне підвищення розцінок на свої послуги.

За словами експерта, в першу чергу це вдарить по металургійних підприємствах.

«Адже якщо, наприклад, ті ж зернотрейдери намагаються частково перейти на автоперевезення (руйнуючи автодороги наднормативним перевантаженням), то возити залізну руду з Кривого Рогу в Маріуполь на автомобілях – однозначно «не варіант», – йдеться у статті.

Воронцов підкреслює: незважаючи на протести окремих профільних бізнес-асоціацій, а також Європейської бізнес-асоціації та представництва Американської торгівельної палати в Україні, пункт про автоматичну тарифну індексацію був включений в проект фінплану Укрзалізниці на 2019 рік і нині очікує на розгляд Кабміну.

На його думку, завищені за рахунок «корупційної складової» витрати зараз перекладаються на вантажовідправників. Мовляв, для цього і необхідне постійне підвищення тарифів.

«Але є одна заковика. Український бізнес не може за прикладом залізничників перекласти свої витрати на клієнтів. Ось чому необґрунтоване зростання залізничних тарифів на вантажоперевезення веде до падіння обсягів виробництва насамперед в експортно-орієнтованих галузях», – розповів експерт.

Водночас, він зазначає: така ініціатива УЗ б’є і по внутрішніх вантажовідправниках, які працюють із великими обсягами сировини або готової продукції.

Як йдеться в статті, це підтверджується офіційними даними Державної служби статистики. Так, перевезення вантажів залізничним транспортом у 2018 році зменшилось на 5,1% – до 322,3 млн тонн. До того ж в 2018 році, формально, тарифи не підвищувалися, а індексація не проводилося.

«Зате за рахунок лібералізації вагонної складової тарифів УЗ додатково отримала від вантажовідправників 7,3 млрд грн», – підкреслюється у статті.

За підрахунками Федерації металургів України, якщо пропозиція УЗ отримає схвалення Кабінету міністрів, додаткові витрати бізнесу в 2019 році складуть 12,7 млрд грн.

«Крім того, у топ-менеджерів УЗ є й інші «творчі» ідеї: наприклад, уніфікація класів вантажів, що означає збільшення платежів за перевезення. Ці ініціативи потягнуть ще на 21 млрд грн», – вважає Воронцов.

Відтак, на його думку, якщо Кабмін погодиться з пропозиціями УЗ, слід очікувати зниження залізничних вантажоперевезень ще на 10-20%.

Як повідомлялось раніше, директор Інституту демографії та соціальних досліджень імені Н.В. Птухі НАН України Елла Лібанова зазначала, що Соціальна політика держави повинна формувати економічні пріоритети так, щоб підтримувати легальний бізнес. Для цього необхідно створювати високопродуктивні робочі місця і підвищувати рівень зарплат.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-08-23 04:09 :54