Новини » Економіка 15 лютого, 2019, 23:02
Найбільше зло українських доріг – ямковий ремонт, – експерти
ZIK
ZIK

Експерти наголошують: тієї суми, що зараз виділяється на ремонт доріг, вистачає хіба що на підтримання нинішнього рівня аварійності. Натомість для повноцінного ремонту всіх шляхів потрібно аж два трильйони гривень.

Про це йдеться у сюжеті проекту «Перші про головне» на телеканалі ZIK.

Експерти наголошують: щоб повністю привести до ладу українські дороги, потрібно два трильйони гривень.

«Сьогодні рівень фінансування працює за єдиним принципом – підтримання поточного рівня аварійності. Це в нас закладено з 90-го року, умовно кажучи, з дня Незалежності», – наголошує директор консалтингової компанії Віктор Медвідь.

Та в «Укравтодорі» іншої думки. Там погоджуються: грошей і справді потрібно більше, втім і за нинішнього рівня фінансування готові за три роки з’єднати новими автошляхами усі обласні центри.

«Якщо фінансування залишатиметься на тому ж рівні, що й зараз, основні національні та міжнародні коридори, які зв’язують між собою обласні центри, можна буде відновити», – переконує радник голови «Укравтодору» Олександр Кава.

Натомість у водіїв – своя думка. Ті певні: якби всі виділені гроші витрачали справді на дороги, їхня якість була б значно вищою.

«Можливо, хтось інвестує, а гроші десь зникають, тому проводиться неякісний ремонт цих доріг», – вважає шофер Святослав.

Водночас експерти зазначають: ще одна біда українських доріг – латання ям. Адже у 80% такого ремонту «Укравтодор» не в змозі контролювати ані кошторису, ані якості.

«Найбільше зло – ямковий ремонт. Його підрахувати дуже важко – який саме асфальт застосовували ви, яким чином його туди клали», – зауважує експерт громадської організації В’ячеслав Коновалов.

У цьому з експертами погоджуються і водії.

«Ви бачили, що засипають у цей ямковий ремонт? Два дні – і його більше немає», – обурюється водій Дмитро.

Та в «Укравтодорі» переконують: без ямкового ремонту не обійтися. Мовляв, так реабілітують шляхи, на капітальний ремонт яких не вистачає коштів.

«Наприклад, можна провести або середній ремонт на 200 кілометрах шляху, або аварійний, ямковий ремонт на 30 тисячах кілометрів. Що таке 200 кілометрів для країни? Це менш як 10 кілометрів на кожну область», – каже Олександр Кава.

Наразі ж, за даними автодорівців, в Україні вже 90% усіх шляхів експлуатують понаднормово. Тож українцям радять зачекати. Якщо ж через поганий стан дороги пошкоджено майно – звертатися до суду.

Як повідомлялось раніше, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсан заявив, що минулого року було відремонтовано найбільше доріг за останні 14 років.

Артем Карабець, «Перші про головне»

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-03-23 14:54 :44