Новини » Політика 11 лютого, 2019, 19:39
В «Опорі» повідомили про перші санкції щодо штабів кандидатів у президенти
ZIK
ZIK

Незрозуміло, чому Юлія Тимошенко на одних білбордах «вірила в Україну» законно, тобто видатки на рекламу були офіційно понесені з виборчого фонду, тоді як на іншій рекламі – не було жодних вихідних даних.

Про це зазначила координатор виборчих програм мережі «Опора» Ольга Айвазовська в ефірі програми «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK.

Координатор громадської мережі «Опора» зауважила, що більшість претендентів, яким було відмовлено у реєстрації кандидатом у президенти, а це 46 осіб, не внесли грошову заставу і подали документи у невідповідній формі.

«Грошова застава розміром у 2,5 мільйона вноситься кандидатом ще до того, як його зареєстрували у ЦВК. Вибори в Україні взагалі дуже дороговартісне явище. Так 1,9 мільярда гривень – це приблизна вартість президентських виборів, а 1,6 мільярда – вартість парламентських.

Ці суми ще не враховують тих видатків, які потрібно викласти з бюджету для інших операційних завдань, зокрема на адміністрування Реєстру виборців, ІТ-безпеку й таке інше», – зазначила Ольга Айвазовська.

Вона констатувала, що зараз спостерігачі мережі «Опора» по всій Україні фіксують порушення кандидатів у межах проведення передвиборчої кампанії.

«На старті виборчої кампанії до моменту відкриття фондів кандидатів найбільш поширеним явищем була агітація з порушенням правил фінансування. Тобто кандидати вже мали статус суб’єкта виборчого процесу, але, незважаючи на це, їхня агітаційна продукція не фінансувалася з фонду», – пояснила пані Айвазовська.

Зокрема експерт зазначила, що станом на 20 січня лише шість кандидатів відкрили свої виборчі фонди, відтак приводів для складання спостерігачами адмінпротоколів було достатньо.

«На кінець січня за нашою ініціативою було складено 58 адмністративних протоколів по Анатолію Гриценку та Андрію Садовому. Ці кандидати першими зареєструвалися, але і першими розпочали позазаконну агітацію не з виборчого фонду.

Також мені незрозуміло, чому Юлія Тимошенко на одних білбордах «вірила в Україну» законно, тобто видатки на рекламу були понесені з виборчого фонду, про що свідчать вихідні дані цих матеріалів. Тоді як на іншій рекламі не було жодних вихідних даних, і є привід сумніватися в законному фінансуванні цієї агітації», – підкреслила координатор «Опори».

Не уникнули уваги спостерігачів і представники чинної влади, які так само маніпулюють і вдаються до хитрощів під час ведення агітації.

«Петро Порошенко зробив дуже хитро, адже як самовисуванець він не відповідає за дії, які робить політична партія БПП. Так, на вулицях ми бачимо білборди від Блоку Петра Порошенка, але формально це не є порушенням закону про президентські вибори.

Деякі штаби, зокрема команда Андрія Садового нас переконували, що замовили білборди в грудні, а потім забули їх зняти. І так синхронно по всій Україні не знімається дороговартісна продукція», – констатувала Ольга Айвазовська.

Вона наголосила, що саме зараз спостерігачі прискіпливо ставляться до збору персональних даних громадян та інформації щодо позазаконного фінансування агітаторів.

«Тут є вада закону, адже він вже провокує вихід у тінь цієї форми агітації, прямо забороняючи укладати угоди з фізичними особами на здійснення агітаційних заходів. Але якщо зараз підійти до будь-якої палатки, незалежно від написаного на ній прізвища, то ми переконаємося, що всі агітатори отримують за таку роботу певні кошти», – визнала Ольга Айвазовська.

Нагадаємо, Центральна виборча комісія 11 лютого внесла зміни до Кошторису видатків на підготовку та проведення чергових виборів президента України 31 березня 2019 року, затвердженого постановою ЦВК від 3 січня 2019 року №6.

Необхідність внесення таких змін пов’язана зі збільшенням кількості зареєстрованих кандидатів на пост Президента України до 44 осіб. У раніше затвердженому Кошторисі було передбачено видатки із розрахунку 25 кандидатів.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-02-18 10:09 :11