Харківська ДТП і «синдром Дронова»

«Синдром Дронова» – так називаю для себе схильність водіїв до дрібних порушень ПДР, які здавалося б, ні на що не впливають, після жахливого ДТП, що сталося у 2017 році у Харкові за участі Зайцевої і Дронова. Внаслідок зіткнення їхніх авто на перехресті загинуло шестеро людей.

Так от, «синдром Дронова» притаманний більшості водіїв. Думаєш, ну, поїду на жовте, це ж секунди... ну, що це змінить, чого стояти. Зупинюся не перед стоп-лінією, а на 10-20 см далі – це ж ні на що не вплине. Зупинюся на секундочку на перехресті, не станеться за цей час нічого... от якби на три години, то так, а на секунду – нєєє...

А точніше, ми навіть цих своїх дрібних порушень не аналізуємо, часто взагалі не помічаємо їх. Бо, здавалось б, що може статися через такі дрібниці. А може! В Харкові от сталося. Оті секунди стали ціною життя. Як для загиблих, так і для водіїв. Бо Дронов, який усього лиш поїхав на жовте, буде сидіти у в’язниці, так само, як мажорка Зайцева, яка, здавалось б, цілковито винувата у трагедії. Але при прискіпливому експертному і судовому розгляді там – «обоюдка».

Нам, середньостатистичним водіям, здається, що ми у відносній безпеці, бо не асоціюємо себе з мажорами «зайцевими», не маєм лексусів, впливових родичів бізнесменів, не вживаємо опіатів і не гасаємо по місту 120 км. Ми в зоні не ризику. Ми в магічному колі дрібних малопомітних порушень ПДР, які на нашу думку ніколи не «підведуть нас під монастир». Але більшість з нас «дронови». Ми стартуємо на жовте і пікаємо водієві попереду, щоб не тупив, а їхав. Бо чекати на «зелене», коли загорілося «жовте» – для нас тупо.

Харків’янину Дронову теж, мабуть, видавалося, що це тупо чекати на зелене. І він поїхав на жовте, із позиції за стоп лінією. На перехресті влетів у «пролітаючий на «червоне» Лексус опіатної Зайцевої, який від удару полетів на тротуар в людей. Тепер прокурор просить у суду для нього 10 років ув’язнення. Звісно, суд 10 не дасть. Дасть 9. Ну, може 8.

Це ціна нетерплячості і неповаги до правил співіснування на дорозі. Уявімо, що Дронов стояв за стоп лінією і поїхав на зелене – трагедії, можливо, не було б. Зайцева, припускаю, знайшла б своє (того вечора або пізніше, але це вже була б зовсім інша історія.

Щоразу, як я стою перша на світлофорі, в мене автоматично в голові проскакують слова «синдром Дронова» і вже імпульсивно, торкнувшись педалі газу, як тільки лиш засвітилося «жовте», опритомнюю себе і забираю ногу назад на гальма і чекаю на «зелене». І так само намагаюся звести до мінімуму проскакування на «жовте» перед «червоним». Бо це може стати ціною життя, мого та інших.

А ще я бачу, що ця харківська ДТП мало кого навчила і змінила: водії масово далі їдуть не лише на «жовте», але і на «червоне». «Синдром Дронова» став синдромом соціального «імунодефіциту» поваги до закону, ближнього і до себе.

До речі, для Зайцевої прокуратура теж просить 10 років. Але цей текст не про Зайцеву, з нею усе зрозуміло, а про нас.

Читайте також: Резонансна ДТП у Харкові: суд долучив до справи історію хвороби Зайцевої

Нагадаємо, 18 жовтня 2017 у Харкові позашляховик в’їхав у натовп людей. Автівка вилетіла на тротуар, де на пішохідному переході стояли люди і чекали на зелене світло, аби перейти вулицю. «Лексус» вилетів на тротуар і збив 11 пішоходів. На місці загинули п’ять людей, ще одна людина померла від травм у лікарні.

Як з’ясувалося, винуватцем аварії стала дівчина 1997 року народження, яка перебувала за кермом Lexus. За інформацією місцевого видання, водійка позашляховика Олена Зайцева – донька відомого бізнесмена.

За словами керівника поліції Харківщини Олега Беха, перед зіткненням дівчина збільшила швидкість.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-04-19 00:03 :14