Новини » Світ 6 лютого, 2019, 15:27
Астрономи виявили екзопланету, яка утворилася внаслідок масштабного катаклізму
Фото: pixabay.com

Астрономи виявили за межами Сонячної системи планету, яка, імовірно, сформувалася у результаті зіткнення двох небесних тіл.

Як повідомляє Science News, такі зіткнення у нашій планетній системі не рідкість, але вченим вперше вдалося знайти свідчення подібних подій за її межами, пише dt.ua.

У ході дослідження вчені спостерігали за системою Kepler 107, яка розташовується на відстані двох тисяч світлових років від Землі. У неї входять дві планети, розміри кожної з яких перевершують розміри Землі в 1,5 рази. Разом з тим, маси цих планет значно відрізняються, а Kepler 107c виявилася в два рази щільніше Kepler 107b. На думку дослідників, Kepler 107c володіє великим залізним ядром, що робить її схожою на Меркурій.

Згідно з теорією формування планет, щільні кам’янисті небесні тіла повинні розташовуватися ближче до зірки. Але Kepler 107c не зовсім вписується в подібний сценарій, оскільки розташовується від світила далі, ніж її сусідка.

Дослідники розглянули кілька сценаріїв того, чому таке могло статися. Наприклад, Kepler 107c могла сформуватися ближче до зірки, а потім мігрувати. Разом з тим, найбільш вірогідною є версія зіткнення двох небесних тіл, маса кожного з яких не перевищувала земну в 10 разів.

Вчені провели комп’ютерне моделювання. Виявилося, що зіткнення двох небесних тіл, маса залізного ядра яких складає 30% від загальної маси, призведе до появи планети, ядро якої займає 70% маси. Велика частина іншого матеріалу випаровується в результаті зіткнення.