Новини » Суспільство 17 січня, 2019, 0:31
Вчені виявили простий спосіб уповільнення старіння

Дослідження на гризунах продемонструвало, що короткі періоди голодування сприяють зміні клітинного метаболізму. А це захищає від вікових хвороб.

Про це повідомляє hvylya.net.

Циркадні ритми регулюють біохімічні процеси в організмі у відповідь на періодичні зміни навколишнього середовища. Дослідники давно підозрюють, що на внутрішній годинник впливають особливості харчування, однак повна картина цього явища досі залишалася неясною.

Дослідники з Каліфорнійського університету, про роботу яких розповідає Science Daily, вирішили перевірити, як короткочасне голодування змінює циркадні ритми. В ході експериментів лабораторних мишей піддавали 24-годинним періодам поста.

Виявилося, що голодування знижує обсяг споживання кисню, коефіцієнт дихального обміну і витрату енергії.

При повторному годуванні ці показники знову збільшувалися. На думку вчених, такі зміни пов’язані з циркадними ритмами і зрушеннями в регуляції генів, відповідальних за метаболізм. При цьому різні тканини реагували на голодування по-різному. Скелетні м’язи були в два рази більше чутливими, ніж печінка.

Автори роботи вважають, що дієта з періодичними «розвантажувальними днями» може перепрограмувати реакцію клітин і у людини. Це змінить метаболізм клітин, що захистить від хвороб, пов’язаних зі старінням. Результати дослідження допоможуть в розробці оптимальних стратегій харчування, сподіваються вони.

Дослідження на прикладі спортсменів довело користь рослинної дієти. Вчені прийшли до висновку, що такий раціон підвищує витривалість і зміцнює серцево-судинну систему. У той же час, дослідники племен, які ведеть традиційний спосіб життя, сумніваються в існуванні ідеальної дієти. Досвід сучасних мисливців-збирачів демонструє, що для здоров’я важливі, скоріше, не кількість споживаних калорій, а фізична активність і різноманітність харчування.