Новини » Політика 9 січня, 2019, 15:42
В ПЦУ пояснили, чому томос ще раз повертався у Стамбул
Томос про автокефалію Православної Церкви України. Фото: president.gov.ua/Микола Лазаренко
Томос про автокефалію Православної Церкви України. Фото: president.gov.ua/Микола Лазаренко

На публічній копії томосу для України не було підписів членів Синоду. Томос як акт у кодексі Вселенського патріархату був записаний і підписаний раніше, але грамота була виготовлена лише до 4 січня і тому члени Синоду її підписали сьогодні, 9 січня, коли зібралися на сесію.

Про це у Facebook повідомив архієпископ Православної церкви України Євстратій (Зоря).

«6 січня 2019 р. Вселенський патріарх Варфоломій та ієрархи Константинопольської Церкви співслужили з Київським митрополитом Епіфанієм та ієрархами Української церкви за божественною літургією. Весь чин і порядок співслужіння підкреслював, що це є служіння двох предстоятелів автокефальних помісних церков. Тобто для самого Вселенського патріарха факт автокефалії – 6 січня вже був доконаним, справжнім і таким, що вступив у дію. І спільна євхаристія, причастя тіла і крові Христових, були виявом цього. Однак через те, що на публічній копії томосу для України ще не було підписів членів Синоду – з’явилися міркування, що «томос ще не вступив у дію» (томос як акт у Кодексі патріархату був записаний і підписаний раніше, але грамота була виготовлена лише до 4 січня і тому члени Синоду її підписали сьогодні, 9 січня, коли зібралися на сесію)», – зазначив архієпископ.

«Тож що важливіше – підписи чи євхаристія? Що «зробило автокефалію дійсною?», якщо можна так висловитися. Насправді це – не пусте питання і відповідь на нього стосується не лише даного випадку. Бо якщо сказати коротко, то «підписи» – це від закону, євхаристія – від благодаті. Тож питання стоїть глибше – закон чи благодать? Для мене є очевидним, що закон є вторинним щодо благодаті – як про це вчить і Писання», – акцентував він.

«Зрештою, сам Господь Ісус Христос, як відомо, нічого не писав і не підписував. У Євангелії згадується лише один момент, коли Він щось писав пальцем на землі (Ін. 8:6). Цікаво, що цей момент якраз пов’язаний з дискусією – треба виконати закон і побити перелюбницю камінням чи ні? Тож здається очевидним, що не підписами і грамотами, а саме спільною євхаристією двох предстоятелів було стверджено автокефальний статус помісної Української церкви. А грамоти і підписи, постанови і рішення – то лише «педагог» (дітоводитель, слуга-вихователь, який супроводжує дитину, порівняйте з Гал 3:24: «Тому закон був вихователем, який вiв нас до Христа, щоб нам виправдатися вiрою»), що привів до Христа у євхаристії, Яким все було благодаттю стверджене», – підсумував владика.

Нагадаємо, сьогодні, 9 січня, у Стамбулі всі члени Синоду Вселенського патріархату підписали томос про автокефалію української церкви.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-04-23 11:09 :03