Новини » Світ 23 грудня, 2018, 1:45
Журнал Science оприлюднив список головних досягнень і провалів науки за рік

Журнал про науку Science оприлюднив список головних досягнень року в області науки.

Про це йдеться на сайті журнала Science.

Всього у шорт-листі «проривів року» було 10 наукових робіт і відкриттів. Серед них, наприклад, дослідження кістки дівчинки, яке довело схрещування денисовців і неандертальців, відкриття кратера від метеорита в Гренландії тощо.

Головними досягненнями науки 2018 року, на думку редакції журналу Science, є:

• дослідження розвитку генів ембріонів – за процесом можна стежити на клітинному рівні. У майбутньому технологія дозволить контролювати розвиток окремих клітин ембріонів;
  • виявлення метеоритного кратера в Ґренландії, діаметр якого сягає 31 км – він міг утворитися ще 13 тисяч років тому, а зараз ховається під кілометром льоду;
  • знайдена кістка дівчинки неандертальсько-денисівського походження – це перший доказ того, що ці два види людей парувалися;
  • розкриття серії вбивств 40-річної давнини за допомогою ДНК. У базу даних завантажили ДНК з місця злочину та знайшли далеких родичів злочинця. Поліція відстежила кілька великих родинних дерев та вийшла на нападника.

Science також виділив три головних наукових провали року:

• глобальне потепління, проблема якого лише посилюється в останні роки;
  • пожежу у Національному музеї в Бразилії, в якому були знищені 15 мільйонів експонатів, багато з яких не мали аналогів;
  • дослідження китайських вчених щодо генетичної модифікації людини, до яких виникло багато питань етичного характеру.