Новини » Економіка 18 грудня, 2018, 22:29
Міністр Омелян: Збитків від припинення залізничного сполучення з Росією Україна не зазнає
ZIK
ZIK

Пропозиція про скасування залізничного сполучення між Україною та Росією – вже в Кабінеті міністрів. Коли розглянуть – поки що невідомо. Утім, деяких пасажирів такі наміри вже обурили. Водночас, експерти прогнозують економічні втрати.

Про це йдеться в сюжеті інформаційного проекту «Перші про головне» на телеканалі ZIK.

На пероні на потяг до Москви очікує Світлана. Вона в минулому українка, нині ж – росіянка. Переконує, залізничне сполучення між країнами має залишатися.

«Треба, щоб був в’їзд в Україну та з неї, без перепон. Ми вже 40 років живемо в Росії, а вся рідня тут – в Україні. Як нам спілкуватися, якщо залізничне сполучення скасують?» – каже пані Світлана.

Про скасування залізничного сполучення між Україною та Росією заговорили ще минулоріч у Міністерстві інфраструктури. Продовжують і зараз. І навіть уже передали пропозицію до Кабміну.

«Будь-який українець, який перебуває на території РФ, під вигаданими приводами може бути заарештований, затриманий, врешті-решт вбитий. Ми хочемо зупинити можливість такої провокації», – пояснює міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Він запевняє: збитків від припинення залізничного сполучення Україна не зазнає. Натомість його колишній заступник Олександр Кава заявляє, що економічних наслідків нам не уникнути.

«На мою думку, нововведення спровокує скорочення внутрішніх перевезень. Адже зараз за рахунок сполучення Україна-Росія «Укрзалізниця» має можливість покривати збитки від внутрішніх перевезень», – каже Олександр Кава.

Аби доїхати прямим потягом з Києва до Москви, за місце у плацкартному вагоні треба викласти майже дві тисячі гривень. Купе обійдеться у три з половиною. Люксове місце коштує понад шість тисяч гривень.

Саме завдяки високим тарифам російський напрямок у 2017 році став найприбутковішим для «Укрзалізниці». І це попри те, що пасажиропотік щороку зменшується.

У 2014-му до Росії прямували понад два мільйони людей. Уже наступного року їхня кількість зменшилася на понад мільйон. За останні три роки тенденція зниження пасажиропотоку зберігається. Лише цьогоріч популярність російського напряму зменшилася на 15 відсотків.

Водночас цього року, нагадаємо, що за першу половину 2018 року «Укрзалізниця» отримала фінансовий результат від курсування поїздів у напрямку Російської Федерації та зворотно в сумі 177,580 млн грн.

Їздити до Росії чи ні – особиста справа кожного, вважає політичний експерт Олександр Солонтай. Тож припиняти залізничне сполучення радить не для пасажирських, а для вантажних перевезень.

«Абсурдно, якщо Україна та Росія продовжать торгувати, але скасують пасажирські потяги. Бо виходить так, що бізнесменам можна відносини будувати, а людям напряму – ні. Мовляв, треба йти городами – через Білорусь, Молдову, Казахстан», – зазначає Олександр Солонтай.

Нині щоденно з України до Росії напряму вирушають дев’ять поїздів. І ще шість є транзитними та курсують переважно через день. Саме на них пересядуть українці у разі заборони прямого сполучення, переконує Олександр Кава.

«Гроші, які зараз отримує «Укрзалізниця», будуть йти у бюджет Молдови. Тобто ми матимемо втрати у бюджеті, як наслідок – у зарплатах», – наголошує експерт Олександр Кава.

Навіть попри заборони, пасажири шукатимуть інших шляхів дістатися до Росії, запевняють фахівці. Тож у цьому разі роботи побільшає у нелегальних перевізників.

До слова, як повідомлялося раніше, українська залізниця попереджає про тимчасові зміни в графіку руху приміських поїздів.

Марина Барба, «Перші про головне»

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-10-20 06:43 :08