п'ятниця, 7 грудня, 2018, 16:18 Політика
Політолог: Сьогодні популізм можна виділяти, як окрему політичну ідеологію
ZIK
ZIK

Популізм – це підлаштування під настрої натовпу. Насправді у нас більшість виборців орієнтують не на раціональні оцінки. Результати виборів визначатимуть настрої. Відтак, Тимошенко і Ляшко у передвиборчій кампанії роблять акцент саме на соціально-економічній тематиці.

Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK розповів політолог Володимир Фесенко.

На його думку, сьогодні популізм вже можна виділяти, як окрему політичну ідеологію. При цьому соціал-демократія, консерватизм у класичних вимірах вже стають ідеологіями вчорашнього дня.

«Така ситуація не тільки в нас, а й в Європі. Вони не відповідають сучасності, соціальним розчаруванням та викликам, які постають перед державами. Зараз це вже не працює. Наприклад, одна з проблем демократів у Німеччині – майже немає різниці між соціал-демократами і християнськими демократами. У нас тим більше», – певен експерт.

Ідеологічні маркери в Україні не працюють. Як приклад він пригадав парламентські вибори 2002 року, коли об'єднані соціал-демократи (СДПУ (О) – ред.) провели шалену, але безрезультатну рекламу.

«Вони пропагували досвід і успіхи європейської соціал-демократії. Що було на виході? Вони «розкрутили» соціал-демократичний бренд, але самому Медведчуку і СДПУ це не допомогло. Прихильників соціал-демократів тоді стало 15%-16%, а за партію проголосували 6%», – розповідає Володимир Фесенко.

Він переконаний, що для українських громадян ідеологічні маркери політиків чи політичних партій не мають жодного значення, окрім поділу на «лівих» і «правих».

«Є ще залишки прихильників комуністичної ідеології і залишились класичні націоналісти. Оце і є ідеологічні напрями. Все інше до старих ідеологій не має жодного прямого відношення», – каже політолог.

Зокрема, він зауважив, що Президент Петро Порошенко центрист, але у своїй патріотичній риториці часто використовує елементи націоналізму, а от в економічній риториці він класичний ліберал.

«Він не використовує теми пенсій, зарплат і таке інше, бо розуміє, що це зараз не виграшна тематика. Ті, хто не задоволений низькими пенсіями і соціальною ситуацією в країні, голосуватимуть за опозиційних політиків, що використовують цю тему», – розповів фахівець.

Також він дав своє визначення популізму. Мовляв, популізм – це підлаштування під настрої натовпу.

«Насправді у нас більшість виборців орієнтують не на раціональні оцінки. Результати виборів визначатимуть настрої. Петро Порошенко хоче консолідувати свій електорат на патріотичній тематиці. А от Тимошенко і Ляшко розуміють, що після так званих «непопулярних» рішень люди дуже незадоволені. Тому вони роблять акцент саме на соціальній тематиці», – пояснює Фесенко.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-12-16 13:15 :10