четвер, 6 грудня, 2018, 21:39 Економіка
Держслужба морського та річкового транспорту: українські порти стануть цифровими
ZIK
ZIK

Очікування у чергах та підписи десятків інстанцій. Невдовзі судновласникам і морякам більше не доведеться проходити ці етапи, бо українські порти стануть цифровими. У Держслужбі морського та річкового транспорту кажуть: планують запустити єдину інформаційну систему з базами даних. Це дасть змогу здійснювати реєстрацію суден за спрощеною процедурою.

Про це йдеться в сюжеті інформаційного проекту «Перші про головне» на телеканалі ZIK.

«Сьогодні, щоб зареєструвати маломірне судно, людині потрібно пройти близько 5-6 різних органів, інстанцій. Наприклад, для того, аби зробити технічний огляд судна, треба звертатися в реєстр судноплавства України; аби отримати витяг про рухомі обтяження, треба звертатися до нотаріуса. Для людини це створює складний процес, вона має володіти певними знаннями для того, щоб зробити таку просту річ, як реєстрація човна», – розповідає заступник голови Державної служби морського та річкового транспорту Дмитро Балибердін.

А для тих, хто не матиме документів на плавзасіб, збільшать штрафи. Нині ця сума складає приблизно 50 гривень. На скільки планують підвищити санкції, поки не кажуть.

Та експерти із транспортних питань впевнені: аби розвивати галузь, передусім, необхідно залучати інвестиції у розвиток терміналів, а також активізувати роботи з поглиблення дна, особливо в Миколаївському та торговельному порту Ольвії.

«Нинішня глибина в 12 метрів – недостатня для того, щоб туди заходили судна з великою водотоннажністю. Цей кластер має величезний потенціал для розвитку. А єдиним стримуючим фактором є недостатня глибина каналу між Чорним морем і портовим кластером Миколаєва, що проходить через Дніпровський лиман і Південний Буг», – пояснює екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.

А от приватизації, яку ще в 2016-му анонсував міністр інфраструктури Володимир Омелян, експерти не підтримали. Оптимальніше, кажуть, здавати термінали в оренду. Натомість військовий експерт Сергій Грабський стверджує: нині в Україні мають сфокусуватися на розвиткові океанського флоту. Маломірних суден замало, тому необхідно будувати великі кораблі. За достатнього фінансування на це треба щонайменше 5 років.

«Україна колись будувала крейсери-авіаносці і фактично вона єдина на теренах Радянського Союзу це робила. Чи можемо ми зробити це сьогодні? Навряд. Крейсер-авіаносець без авіаційної та протидиверсійної підтримки, без підводних сил не здатен виконувати завдання у повному обсязі. А тішитися від того, що він є – занадто», – каже військовий експерт Сергій Грабовський.

Тому єдина надія – на західних партнерів. Американці вже постачають в Україну катери класу «Айленд». Та аби навчити екіпажі їх правильно експлуатувати, необхідно витратити щонайменше рік.

Нагадаємо, в серпні цього року розпочала свою роботу Державна служба морського та річкового транспорту.

Вікторія Козуб, «Перші про головне»

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-12-16 05:06 :30