п'ятниця, 16 листопада, 2018, 16:08 Політика
Попов: Політики спустили на рекламу 200 млн., тоді як на опалення в Смілі не вистачало 86-ти
ZIK
ZIK

На Заході партії мають обмежені суми коштів, які можна витратити на виборчу кампанію. Там політики комунікують із виборцем не «через телевізор», а безпосередньо на місцях.

Таку думку під час інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» висловив політолог Сергій Таран.

Народний депутат України Ігор Попов наголосив: за один квартал – із липня по вересень – політики витратили на рекламу понад 200 мільйонів гривень. Це у той час, коли для ввімкнення опалення у Смілі потрібно було 86 мільйонів.

«Це дуже банальне порівняння. Є спільне бачення і бажання, начебто, зменшити роль грошей у виборах, однак, наразі ми не знайшли для цього реальних механізмів», – розповів Попов.

У свою чергу, політолог Сергій Таран зазначив: на українського виборця справді впливає політична реклама, зокрема, і телевізійна. Тому, за його словами, у нас відбуваються змагання засобів масової інформації, які беруть участь у політичному житті країни.

«Будь-який небідний бізнесмен, що інвестує в телеканал, насамперед намагається отримати саме політичні дивіденди. У нас єдина країна у світі, де у праймтаймі усі телеканали транслюють політичні шоу. Ви такого не побачите ані в Німеччині, ані в Франції, ані у США. Тому що там політика – нуднюща річ, яку нецікаво дивитись», – зауважив Таран.

Натомість, за його словами, такі речі дають свій ефект. Адже в Україні до політики ставляться не так «нудно, як на Заході», а як до «культурного явища».

Та, водночас, він підкреслив: хотілося б, щоб більшість політсил витрачали кошти не на рекламу, а на безпосередню роботу із виборцями на місцях – в осередках та регіонах. Мовляв, ідеальним варіантом було б, якби політики комунікували з людьми «без телевізора».

«Та набагато легше повісити борди, ніж працювати з людьми на місцях. До того ж, це дуже скрупульозна робота, яка не дає того результату, яке приносить просте інвестування коштів у кампанії. До речі, на Заході, обмежують суми коштів, що можуть бути витрачені на виборчу кампанію», – зазначив Таран.

Він розповів: свого часу був у Польщі під час їхньої передвиборчої кампанії. Рекламні ролики там вражали своєю низькою якістю.

«Я почав із них кепкувати. Мовляв, у нас навіть на обласному телебаченні вміють робити краще. Та у відповідь вони почали кепкувати наді мною. Тому що у них маленький бюджет і більше на це неможливо виділити. Держава ж стимулює працювати з людьми не через телевізор та рекламу, а безпосередньо. Я вважаю, що це дуже правильний крок», – підкреслив Сергій Таран.

Як повідомлялось раніше, Комітет виборців України підрахував, що із серпня по вересень шість найбільш рейтингових українських партій сукупно витратили на політичну рекламу 201 мільйон гривень.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-12-16 10:24 :37