четвер, 15 листопада, 2018, 10:03 Суспільство
Біля Чумацькому Шляху відшукали галактику-«привид»
Галактика Чумацький Шлях. Фото: pixabay.com

Міжнародна команда вчених проаналізувала дані європейського зонда Gaia, що зібрав інформацію про позиції і рух приблизно 1,7 мільярдів зірок, і виявила сліди іншої галактики біля Чумацького Шляху.

Про це повідомляє Naked Science, передає Укрінформ.

«Вдалося знайти сліди великого і масивного об’єкта неподалік від нашої Галактики. Розріджений і тьмяний, він ховається галактичним диском і досі вислизав від спостережень», – йдеться в повідомленні.

У статті, представленій в онлайн-бібліотеці препринтів arXiv.org вчені описують Antlia 2 (Ant 2) як малу галактику-«привид», унікальну серед приблизно 60 супутниць Чумацького Шляху.

Зазначається, що спочатку завданням був пошук даних про змінні типу RR Ліри. Це досить поширені і давні зірки, характерні для стародавніх скупчень і зручні для вимірювання астрономічних відстаней. Кілька з них і вказали на присутність поблизу Галактики раніше невідомого сусіда. Розташований він досить незручно, більшу частину часу залишаючись прихованим за порівняно щільним Чумацьким Шляхом. З допомогою австралійського телескопа ААТ вчені отримали спектри трохи більше 100 червоних гігантів Ant 2, після чого сусідня галактика надовго зникла з очей.

Спостереження з Землі підтвердили, що зірки в Ant 2 рухаються пов’язаною групою. Як і багато інших карликових галактик, Ant 2 – досить давня, а більшість її зірок – старі та невеликі. Галактика досягає в поперечнику третини Чумацького Шляху

Вчені відзначають, що Ant 2 – виключно розріджена галактика, що досить несподівано: як правило, сходячись з більш великою сусідкою, галактики втрачають масу і зменшуються в розмірах. Поки що не можна сказати точно, які саме процеси «розмазали» Ant 2 по простору. Можливо, це сталося під тиском випромінювання і речовини, що вилітала колись з області особливо інтенсивного зореутворення і загибелі наднових, до теперішнього часу давно зниклих.