Новини » Світ 93 Читать эту новость на русском

В нашій галактиці блукаючих планет може бути більше, ніж зірок, – вчені

Галактика Чумацький Шлях. Фото: pixabay.com

Польські астрономи відкрили дві нові екзопланети в Чумацькому Шляху, які сильно відрізняються від інших: вони не обертаються навколо зірки. Замість цього два тіла безцільно дрейфують в холодній і мертвій космічній порожнечі.

Блукаючі планети важче зареєструвати, ніж ті, що обертаються навколо зірок. Найчастіше планету відкривають, коли вона проходить по диску зірки з точки зору спостерігача – це називається транзитним методом. У цьому ж випадку такої можливості немає.

Для виявлення двох нових мандрівників астрономи з Варшавського університету скористалися технікою гравітаційного мікролінзування. Їх дослідження, опубліковане в базі препринтів arXiv.org, описує, як за допомогою цієї техніки вони змогли знайти точки, в яких світло від далеких зірок деформувалося і спотворювалося гравітаційним полем планети, що потрапила на шлях цього світла, пише naked-science.

Так як у вчених є тільки непрямі дані про ці дві планети, вони не можуть з точністю сказати, наскільки вони великі. Залежно від того, наскільки далеко вони розташовані від Землі, одна з планет може мати від двох до 20 мас Юпітера, а інша може бути від 2,3 до 23 разів більша за Землю.

Астрономи, що виявили ці дві планети, не хочуть виключати можливість того, що вони можуть бути заселені. Однак без зірки поблизу, яка давала б їм тепло і світло, це малоймовірно.

Дослідники припустили, що таких планет може бути більше, ніж зірок у Галактиці, а в найближчому майбутньому – в міру вдосконалення технологій і технік спостереження – ми будемо знаходити все більше таких об’єктів.