Новини » Суспільство 8 листопада, 2018, 17:05
Топ-трійка додатків серед українців: Viber, YouTube та Google Chrome, – дослідження
YouTube. Фото: pixabay.com
YouTube. Фото: pixabay.com

Директорка у роботі з клієнтами Kantar TNS Марина Костроміна під час Десятого конгресу інформаційних сайтів та міських порталів розповіла про найсвіжіші тенденції медіаспоживання українців. Як виявилося, за останні роки ми стали більше дивитися відео в інтернеті й менше приділяти часу дому та спілкуванню із сім’єю.

Інтернет і нові ґаджети все більше проникають в Україну, що не може не вплинути на звички людей. Наприклад, зіставивши дані за цей рік і дані трирічної давнини, бачимо, що українці стали менше часу проводити за телепереглядом, більше дивитися відео в мережі та більше готувати. При цьому вони стали менше прибирати, слухати музику і проводити час із дітьми, повідомляє detector.media.

«Нині інтернетом користується 70 % населення України віком від 17 до 70 років. У 2017 році ця цифра складала 63 %. І цей показник поступово зростає в усіх вікових групах, найінтенсивніше – у старших. Серед людей віком до 35 років проникнення інтернету перевищує 90 %», – пояснила Марина Костроміна.

Для виходу в мережу українці здебільшого використовують десктоп та мобільні пристрої: на них припадає 82 % та 74 % відповідно. Із планшетів в інтернет заходить 21 % користувачів. Цікаво, що серед аудиторії старше 46 років за рік користування смартфонами зросло вдвічі. А найактивнішими користувачами смартфонів у 2018 році стали люди 16–25 років – серед них проникнення цих пристроїв зросло із 78 % до 89 %.

59 % користувачів володіють смарфтонами з екраном 5 дюймів і більше. При цьому домінують пристрої з операційною системою Android – таких 82 %. 80 % часу за смартфонами користувачі проводять у додатках. За даними на вересень 2018 року, топ-трійка додатків серед українців – це Viber, YouTube та Google Chrome.

Мобільні додатки від ЗМІ до топ-тридцятки найпопулярніших в Україні не входять.

«Це не пов’язано з тим, що з цими додатками щось не так. Просто їх багато і якщо брати їх разом – вони сила. Але окремо вони не займають великої частки на ринку на сьогодні. З одного боку, це мінус, що вони не потрапили в топ рейтингу, з іншого боку – це плюс, тому що немає одного монополіста, який зібрав би всю аудиторію. Ринок ще відкритий для входу», – пояснює експертка Kantar TNS.

Якщо дивитися на рейтинг популярних додатків у розрізі вікових груп, то тут проявляються цікаві відмінності. Наприклад, у групі 16–25 лідирують месенджери, додатки соціальних мереж, ігри. У групі старше 26 років з’являються банківські додатки, e-commerce. Для ще старшої групи – додатки для читання новин, додатки новинних видань.

«Україна не зовсім типово споживає контент у digital. Соціальні платформи як заняття в нас знаходяться в топі. Але варто відзначити й читання статей та споживання безкоштовного відео. Це відрізняє український тип медіаспоживання від західного – саме споживання безкоштовного контенту. Це робить нас у деяких аспектах ближчими до азійського типу медіа споживання. Цим же й пояснюється божевільний успіх YouTube, який певною мірою на сьогодні зайняв позицію «ВКонтакте» та «Одноклассников», які пішли з нашого ринку. YouTube став свого роду соцмережею й вийшов на топові позиції за споживанням як з десктопів, так і з мобайлу», – розповіла Костроміна

Загалом українці проводять по 8,5 годин онлайн щодня.

«Аналізуючи останні дані, не можна сказати, що аудиторія ТБ стрімко скорочується й повністю переходить в онлайн. Є певні перетікання цільових аудиторій, однак якісний телевізійний контент залишається цінним і затребуваним серед українців», – вказує експертка.

Українці також певною мірою залишаються вірними традиційним медіа.

«В Україні на чільному місці залишається споживання безкоштовного контенту. Ми звикли в будь-який момент дня чи ночі взяти з полички все безкоштовно. Це стосується і youtube-каналів, на яких можна подивитись будь-який контент без необхідності за нього платити. Чесно кажучи, з цієї точки зору наші споживачі розпещені. З медіа така ж ситуація», – сказала Костроміна.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-24 11:46 :47