середа, 7 листопада, 2018, 12:09 Світ
Як заощадити завдяки екологічно чистій енергії
Сонячні панелі та вітрові турбіни у китайській провінції Хебей. Фото: Getty Images/Global Images Ukraine
Сонячні панелі та вітрові турбіни у китайській провінції Хебей. Фото: Getty Images/Global Images Ukraine

Останнім часом, коли йдеться про екологічну чисту енергію, її згадують лише у контексті зміни клімату.

Проте, видання International Business Times пропонує на мить забути про позитивний вплив запровадження чистої енергії на клімат й зосередитися на чотирьох моментах: експлуатаційних витратах, стратегії нових ринків, брендингу XXI століття та на ризиках.

Експлуатаційні витрати

Освітлення: перше, що робить більшість компаній, – це оновлює світлодіодне освітлення. Це найбільш проста та доступна річ, яка окупить себе протягом одного року.

Обігрів та охолодження: Емпайр-Стейт-Білдінг встановив світлодіоди назовні і тепер публікує яскраві фотографії. Проте, окрім того, він модернізував енергоефективність на $13 млн, заощаджуючи при цьому $4,4 млн на рік. Це вже окупило себе декілька років тому.

Більшість компаній так само можуть заощадити, модернізувавши свої системи обігріву та охолодження.

Двигуни: Модернізація мотора також окуповує себе за один-три роки.

Ринкова стратегія

Зміна клімату стала настільки політизованою, що іноді не дає змоги помітити ділові можливості, які вона відкриває.

Енергія: кількість населення Землі наближається до 9 млрд людей. Очікується, що розмір енергетичного сектору подвоїться протягом 10-15 років. Понад 95% нових потужностей становитиме чиста енергія. Близько половини бізнесу, що залежить від викопного палива, перейде на очисні системи. Дохід від чистої енергії становить для компанії-виробника та постачальника електроенергії Iberdrola – 31 млрд євро, для Siemens – 27 млрд євро та GE Renewables – $10 млрд.

Приклад малого бізнесу: на початку цього десятиліття Онтаріо, одна з канадських провінцій, фінансувала проекти та набувала досвід у сфері інтелектуальних енергосистем. Зараз ціла армія ІТ-фахівців поблизу Торонто створила півдюжини компаній. Вони продають програмне забезпечення сотням електроенергетичним підприємствам у всьому світі.

Брендинг

Давайте поглянемо на список відомих компаній, які досягли успіху завдяки використанню екологічно чистих енергоносіїв чи екологічним PR- ініціативам та ініціативам у соціальних мережах: Google, Apple, Uber, Microsoft, Prius, Volkswagen, Volvo, Renault, Coca Cola, Walmart, Whole Foods, Starbucks, Mountain Equipment Co-op, Timberland, UPS, Levi Strauss, Seventh Generation та Method. І гроші аж ніяк не були витрачені надаремне.

Ризики

Ділові люди, які ігнорують зміни клімату, піддають свої організації ризику енергозалежності та втраті вартості активів. Також вони можуть зіткнутися зі зростанням страхових внесків, бойкотами, штрафами, податками на викиди вуглецю, цивільними судовими справами тощо.

Що слід зробити?

У 2011 році дослідження Гарвардського університету проаналізувало 180 компаній, половина з яких класифікувалися як фірми з високою екологічною стійкістю, а половина – фірми з низькою екологічною стійкістю. Вони розглянули керівництво, культуру та продуктивність цих компаній протягом 18 років. Показники підприємств з високою екологічною стійкістю суттєво перевищували показники компаній з низьким рівнем екологічної стійкості як з точки зору показників фондового ринку, так і облікових показників.

Отож, з цього виникає, що боротися зі зміною клімату не лише правильно, але й розумно.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-17 00:02 :13