Новини » Суспільство 4 листопада, 2018, 12:10
Газети «прострочені», а комунальні сказали платити через інтернет: Пенсіонери скаржаться на закриття відділень «Укрпошти»
ZIK
ZIK

В «Укрпошті» кажуть, що послуги листоноші є збитковими, бо не покривається навіть собівартість доставки грошей. Крім того, машин теж бракує. До сіл поштарі приїжджають на велосипедах, а є й такі, хто пересуваються на конях. Нині «Укрпошта» обслуговує половину людей пенсійного віку, інша частина літніх людей отримує гроші у відділеннях банку.

Про це йшлося усюжеті інформаційно-аналітичного тижневика «Перші про головне. Деталі» на телеканалі ZIK.  

Пенсії розвозили навіть на конях

Відділення «Укрпошти» у селі Котів Чернігівської області вже місяць не працюють. Закрили, бо нерентабельно утримувати приміщення. Принаймні, так стверджують у керівництві «Укрпошти».

Та у село не ходить транспорт, там розбиті дороги, а кожна друга хата – закинута.  Листоноші там виконували важливу соціальну функцію і хоч якось підтримували життя – роздавали пенсії, збирали комуналку чи приносили газети. Добиралися вони по-різному: хто на велосипеді, хто навіть на конях. Як, наприклад, Наталя Романенко – колишній керівник та поштар уже закритого відділення у сусідньому селі Олбин.

«За два місяці нас попередили про зміни. Я вважаю, що людям гірше без листоношів, адже є ті, які не могли прийти на пошту», – говорить звільнена листоноша Наталя Романенко.

Тепер на зміну коням і велосипедам прийшли сучасні автомобілі. Машина «Укрпошти», що в’їжджає у село, заздалегідь сигналить, аби люди виходили на вулицю забирати пресу.

Обласну газету останні два роки читає і пан Віктор. Та скаржиться, що зараз йому привезли випуск двотижневої давнини, тож від підписки буде відмовлятись. Така ж проблема і з оплатою за електроенергію.

«Кому потрібна стара газета, якщо є телевізор? Щодо оплати за електрику – казали, що маємо це робити через інтернет, а як ним користуватися я не знаю», – бідкається пан Віктор.

Селяни не задоволені нововведенням

Авто «Укрпошти» не чекає на місцевих мешканців, а їде далі, на наступну вулицю. З подвір'я вибігає Ольга Іванівна каже, що іноді до машини вона не встигає добігти, тому залишається навіть без старої газети.

«Ми дуже незадоволені нововведенням. Хочемо повернути нашу листоношу, яка за 800 гривень обслуговувала два села», – наголошує мешканка с. Димерка Ольга Іванівна.

Рішення критикує і староста ОТГ Людмила Грищенко. Каже, людям раніше було зручніше. А стосовно рентабельності, то готова посперечатися. За оренду приміщення «Укрпошта» платила сільраді одну гривню на рік! Підприємство саме себе забезпечувало дровами для опалення та платило за електроенергію.

«Поштарі справлялися з роботою за дві з половино години», – додає староста ОТГ Людмила Грищенко.

Тарифи не змінювали ще з 2004 року

Та в самій «Укрпошті» кажуть, що лише цього року напрацювали на один мільярд збитків. Планують поступово закривати до семи тисяч сільських відділень, звільнити тисячі поштарів, навіть скасувати доставку пенсій, якщо пенсійний фонд не буде платити більше за доставку грошей. В «Укрпошті» нарікають: тариф не змінювався з 2004 року, тому розносити кошти тепер збитково. Тож хочуть за цю послугу на мільярд гривень більше.

«В середньому ми втрачаємо цього року на доставці десь дев’ятнадцять гривень. Якщо ми цю цифру помножимо на дванадцять місяців і чотири з половиною мільйони пенсіонерів, то отримаємо мільярд гривень збитків», – каже гендиректор «Укрпошти» Ігор Смілянський

Замість зарплат поштарям, а це понад чотири мільярди гривень, придбали 90 автомобілів за 50 мільйонів. Вони курсуватимуть селами, як уже це роблять на Чернігівщині. Та за підрахунками керівництва це буде ефективніше, ніж утримувати збиткові відділення. До слова, зарплата директора «Укрпошти» Ігоря Смілянського – менеджера, який прийшов реформувати підприємство – чотири мільйони гривень за рік.

«Якщо мою зарплату поділити на всіх працівників фірми, то кожен отримає по двадцять гривень на місяць», – рахує гендиректор «Укрпошти» Ігор Смілянський

Замість «Укрпошти» – банківські відділення

Та Пенсійний фонд переконує, що платить за доставку грошей стареньким достатньо – один відсоток від суми платежу. І щоразу, коли виплати зростали – збільшувався й прибуток «Укрпошти». Скажімо, за доставку мінімальної пенсії 1 372 гривні, листоноша заробляв майже чотирнадцять гривень.

Якщо врахувати навантаження на одного поштаря по доставці пенсій, то воно складає близько шість пенсіонерів на день або – 30 відсотків робочого часу. Наприклад, є села, де з 22 робочих днів, доставка пенсій у листоноші забирає всього один день.

Як альтернативу Пенсійний фонд пропонує отримувати виплатив у банківських відділеннях. Хоча для мешканців віддалених та важко досяжних сіл це все одно проблема. Погані дороги та дорогий транспорт відрізають селян від з’єднання з райцентром. Навряд чи туди поїдуть й інші поштові компанії, щоби витрачати пальне лише заради кількох клієнтів. Водночас у самій «Укрпошті» сподіваються, що таки домовляться з Пенсійним фондом. 

До слова, нагадаємо, раніше прем’єр-міністр Володимир Гройсман пообіцяв не допустити припинення «Укрпоштою» доставки пенсій і запропонував менеджменту піти у відставку в разі незгоди з його позицією.

Дмитро Будкевич, «Перші про головне. Деталі»

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-10-24 02:15 :22