Новини » Суспільство 20 жовтня, 2018, 9:59
Дослідити себе: Успішний вибір університету на 57% закладений в ДНК, – вчені
Фото: Микола Тис/ZIK
Фото: Микола Тис/ZIK

Дослідження Королівського коледжу Лондона вперше продемонстрували, що генетика грає важливу роль в тому, чи хочуть молоді люди вступати до університету, який виш вони вибирають і яких успіхів там здобудуть.

Результати засновані на вивченні зразків ДНК 3000 пар близнюків Великобританії і 3000 звичайних людей. Порівняння ідентичних і неідентичних пар близнюків дозволило дослідникам виокремити фактори, що впливають на вступ до університету і успішність навчання. Отримані дані опубліковані в журналі Scientific Reports, пише naked-science.

Група вчених з Лондонського інституту психіатрії, психології та нейробіології на чолі з Емілі Сміт-Вуллі (Emily Smith-Woolley) і Зіадом Айореч (Ziada Ayorech) виявила, що в 51% випадків на рішення вступати до університету впливає саме генетичний фактор абітурієнта. Фактор, який дослідники називають «загальне середовище» (в основному це школа і сім'я), грає ключову роль в 36% випадків, тоді як на індивідуальність людини залишаються лише 13%.

Крім того, нейробіологи з'ясували, що генетика пояснює 57% різниці в результатах іспитів. Такий же показник – в різниці вибору навчального закладу. На досягнення в університеті генетичний фактор впливає в 46% випадках.

Однак вчені стверджують, що як тільки студент потрапляє в університет, фактор «загального середовища» стає все менш і менш значущим, знижуючись до 1%, а на досягнення при випуску впливають тільки генетика і особисті здібності студента (46% і 53% відповідно).

«На відміну від середньої школи, де учні мають тенденцію ділитися досвідом з однокласниками, університет надає молодим людям більше можливостей до незалежності і самодостатності, концентруючи інтереси на своїх можливостях і здібностях, а новий досвід і нові знайомства набувають більшого значення, ніж навколишнє середовище», – сказала Айореч.

Крім аналізу загального вкладу генетики в успішність студентів, дослідники приступили до вивчення деяких зразків ДНК з тисячі отриманих. На думку Сміт-Вуллі, ключову роль генетики в досягненнях студетнів можна спрогнозувати за допомогою «полігенетичної оцінки» на основі детального аналізу ДНК, який буде вірним не більше ніж в 15% випадків. Вчені визнають, що наука ще далека від створення дієвого генетичного тесту, який допоміг би молодим людям вибрати для себе найбільш підходящий варіантдля отримання освіти.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-17 23:38 :56