п'ятниця, 19 жовтня, 2018, 15:00 Економіка
Ринок стабілізується – ціни на пальне можуть навіть знизитись, – Сергій Сапєгін
Фото: УНІАН
Фото: УНІАН

В Україні вже можна очікувати стабілізації ринку нафтопродуктів і навіть деякого зниження цін на пальне.

Про це у коментарі ІА ZIK заявив директор Науково-технічного центру «Психєя» Сергій Сапєгін.

Він пояснив, що ціна на пальне залежить від низки чинників: «По-перше, це економіка виробництва та імпорту. У короткостроковій ретроспективі із показниками виробництва нічого не змінилося, а стосовно імпорту зросли світові ціни. Також вплив має курс гривні до долара і до євро, тому що імпортні контракти виконуються у доларах, а акцизний податок нараховується у євро. А отже, через здешевлення гривні ця складова у роздрібній ціні зросла».

Експерт додав, що є ще фактор ризиків. Зокрема, у цьому випадку мова йде про очікування щодо цін на нафту – були інформаційні вкиди, що ціна може сягнути 100 дол. за барель. Зараз барель нафти коштує вже менше 80 доларів. Окрім того, свою роль відіграли негативні очікування стосовного подальшого послаблення гривні.

«Якщо врахувати всі ці складові, то я вважаю, що ціна обґрунтована і відповідає тим умовам, які є на ринку. Зараз же ми бачимо на світовому ринку стабілізацію і навіть здешевлення нафти і, відповідно, нафтопродуктів на європейських торговельних майданчиках. Тобто цей фактор нівелюється. По-друге, гривня показує не скажу що зміцнення, але відносну стабільність. Таким чином, спекулятивні очікування і складові ціноутворення зменшуються. Тому ми можемо сподіватися на стабілізацію ринку нафтопродуктів і навіть на деяке зниження цін. Невелике зниження, але воно можливе», – сказав Сергій Сапєгін.

Коментуючи акцію українських водіїв, які 11 жовтня бойкотували зростання цін на бензин, експерт зазначив, що ця проблема ширша, ніж здається на перший погляд.

«Якщо у водіїв немає грошей, аби купувати пальне, то їм треба щось робити. Але тут проблема не тільки і стільки в ціні на нафтопродукти, скільки загалом у витратах водіїв на пальне. Це пов’язано з тим, що купівельна спроможність українських споживачів падає, тоді як ціни вже європейські. Порівняно з європейськими споживачами український споживач має купівельну спроможність разів у десять меншу. Тобто зрозуміло, що водії хочуть знайти для себе рішення, як зменшувати свої витрати на пальне. Але я би шукав відповідь на це питання не тільки в ціні на пальне, а й в багатьох інших чинниках, пов’язаних з експлуатацією автомобіля, технічними характеристиками, з якістю доріг, з корками у мегаполісах і таке інше», – сказав він.

Нагадаємо, 18 жовтня державний уповноважений Антимонопольного комітету України (АМКУ) Валерій Полюхович заявив, що зростання цін на українських АЗС відповідає ситуації на світовому ринку нафтопродуктів і не пов’язане з порушенням учасниками ринку антимонопольного законодавства.

Коментуючи доручення прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана перевірити обґрунтованість підвищення українськими АЗС цін на пальне, держуповноважений додав, що комітет постійно моніторить ситуацію і аналізує отримані від АЗС дані.

Зазначимо, зростання роздрібних цін на пальне у роздробі почалося з 20-х чисел серпня у відповідь на різке ослаблення гривні.

11 жовтня по всій Україні водії бойкотували ріст цін на пальне.

Додамо, що впродовж 16-17 жовтня кілька великих мереж АЗС уже дещо знизили ціни на бензин.

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-12 19:52 :14