середа, 17 жовтня, 2018, 11:39 Світ
Прогноз погоди з глибин космосу допоможе вберегти Землю від сонячних вітрів
Космічний апарат STEREO. Фото: NASA

Інформація з космічного корабля, що подорожує глибинами космосу, допоможе вченим передбачити небезпечну космічну погоду, яка несе загрозу космонавтам, супутникам та енергетичним системам на Землі.

Вчені з Університету Редінга, Великобританія, виявили, що дані, зібрані двома космічними апаратами НАСА, які зараз перебувають на орбіті Сонця, можуть покращити прогнози щодо сонячного вітру приблизно на 20%, – інформує видання Independent.

Такі покращення у прогнозуванні можуть бути життєво важливими для захисту нас від впливу сонячних подій, таких як викиди корональної маси.

Використання космічних апаратів, що дрейфують у космосі, для збору такої інформації, можна порівняти з прогнозом погоди на Землі, де дані збираються з різних точок з метою підвищення точності прогнозу.

У своїй роботі, опублікованій у журналі Space Weather, вчені використовували інформацію про сонячний вітер, зібрану космічним апаратом STEREO.

Тепер вони хочуть так само проаналізувати дані, зібрані іншими космічними апаратами, що перебувають з місією на Меркурію, Венері та Марсі.

Це, на їхню думку, дозволить їм більш точно контролювати космічну погоду.

«Наше дослідження показало, що цей метод покращує прогнози принаймні на 20%, проте ми очікуємо, що це покращення стане ще більш значним при застосуванні більш просунутих моделей», – сказав професор Метью Ланг, метеоролог з Університету Редінга, який є співавтором дослідження.

«Цей метод можна використати для об’єднання даних з сонячного зонда Паркер та апарату для дослідження сонця Solar Orbiter, що дасть змогу ще більше зрозуміти фізичні процеси, що змушують сонячний вітер рухатися у напрямку Землі», – додав він.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK