Новини » Суспільство 4 жовтня, 2018, 6:46
Астрономи виявили, що з Чумацьким Шляхом зіткнеться група надшвидкісних зірок з іншої галактики

Групу надзвичайно швидко рухомих зірок, що летять в напрямку нашої галактики, виявили голландські астрономи. Ймовірно, що ці небесні тіла виникли в іншій галактиці і були «катапультовані» в міжгалактичний простір гравітацією надмасивною чорною дірою.

Про це повідомляє hightech.plus.

Cover

У нашій галактиці кілька сотень мільярдів зірок, більшість з яких розташовані в щільному галактичному диску і поблизу центру, близько надмасивної чорної діри. Решта розсіяні в сфері зоряного гало. Деякі з них під впливом гравітаційного поля чорної діри «катапультуються» з феноменальною швидкістю.

Астрономи з Лейденського університету, скориставшись зібраними орбітальним телескопом Gaia даними, ідентифікували саме такий рідкісний вид небесних тіл – надшвидкісні зірки. Це одні з найбільш швидко рухомих зірок, відомих науці, їх швидкість настільки велика, що здатна подолати потужну гравітацію галактики і вибратися в міжгалактичний простір, пише New Atlas.

Серед семи мільйонів найяскравіших зірок, помічених Gaia, 20, які як виявилося, рухаються досить швидко, щоб вирватися за межі Чумацького Шляху. Що більш цікаво – 13 з них направляються не від нашої галактики, а до неї. Дві найшвидші летять зі швидкістю 700 км / с. Для порівняння – наше Сонце обертається навколо центру галактики зі швидкістю 200 км / с.

Читайте також: Врятувати людство: з далекого 3300 року прибув чоловік з нерадісними новинами

За припущеннями голландських вчених, шлях чужорідних зірок міг початися в карликовій галактиці Велика Магелланова Хмара, супутнику Чумацького Шляху.

Щоб встановити істину, потрібно продовжити спостереження. На сьогодні відкрито лише мале число надшвидких зірок, які представляють великий інтерес для астрономів. Вивчивши їх шлях, вчені могли б більше дізнатися про типи зірок, розташованих у центрі Чумацького Шляху, а також докладніше дізнатися хімічний склад зірок, що виникли в іншій галактиці.

Що стосується зіткнення, то 13 зірок не заподіють помітної шкоди нашій галактиці. Тим часом, можливо, що Чумацький Шлях вже помирав один раз і зараз переживає друге життя. Користуючись концепцією «акреції холодного потоку», японські вчені змогли підтвердити, що нашій галактиці, як і більш потужним, властиве двоетапне формування.

Як повідомлялось раніше, Велика Магелланова хмара заповнена рештками загиблої галактики