Новини » Світ 2 жовтня, 2018, 13:15
Новий план NASA: через 10 років знову бути на Місяці, а через 20 – освоювати Марс
Фото: NASA

У Національному управлінні з аеронавтики і дослідженню космічного простору розробили новий план, згідно з яким через десять років люди повернуться на Місяць, а через двадцять – оселяться на Марсі.

Днями NASA оголосило про детальний Національний план дослідження космосу (National Space Exploration Plan). У цю сміливу програму входить: планування нової висадки на Місяць, довготривале перебування людини на Місяці, перезатвердження американського лідерства в космосі, посилення діяльності приватних космічних компаній, а також з’ясування того, як доставити американських астронавтів на поверхню Марса, пише naked-science.

В цьому плані багато невідомих моментів, серед яких – питання про те, чи зможуть вчені з’ясувати, як убезпечити астронавтів від багатьох загроз космосу. Співробітники агентства взяли це до уваги, коли опрацьовували очікувані терміни виконання кожної цілі в своєму 21-сторінковому документі – від низької навколоземної орбіти (ННО) до польотів до Місяця та Марса. В позначені агентством терміни включені роботи з уточнення деяких складових опублікованого плану. Отже, NASA зможе використовувати нові знання при підготовці.

Фото: NASA

Звичайно, у всіх тверджень, висловлених у документі (наприклад, що астронавти будуть прогулюватися по Марсу в 2030-році), є деяка гнучкість. Якщо в ході розробки якийсь із місій дослідники наткнуться на нездоланну перешкоду, терміни переглянуть.

Наприклад, перш ніж приступити до формування навіть приблизного бюджету для пілотованої місії в 2030-х, NASA планує дочекатися результатів місії Mars 2020 року, під час якої робот на колесах збере і проаналізує зразки з поверхні Марса.

Однак з відправкою людини на Червону планету пов’язано чимало фундаментальних проблем. Наприклад, в 2020 році NASA планує запустити 13 супутників CubeSat на низьку навколоземну орбіту, щоб з’ясувати, як краще підготувати вантажі до космічних подорожей – будь то на Місяць, Марс або далі. Як тільки супутники виявляться на орбіті, NASA сподівається використовувати отримані дані для відправки астронавтів на Місяць до червня 2022.

Такі «провали» в запропонованих агентством планах невипадкові – вони являють собою ключові прогалини в нашому розумінні космосу і міжпланетних подорожей. Іншими словами, це те, що вчені NASA хочуть з’ясувати.

Якщо агентство буде дотримуватися намічених планів, є надія, що воно зможе їх втілити. Це, в свою чергу, відкриє нам нові горизонти для космічних досліджень.