понеділок, 24 вересня, 2018, 17:57 Світ
Молекула жиру допомогла зробили епохальне відкриття про вік найдавнішої тварини Землі
Фото: The Australian National University (ANU)

Молекули жиру, виявлені у скам’янілості, є найдавнішими відомими слідами тварини, яка жила на Землі 558 мільйонів років тому. Унікальне відкриття зробили учасники міжнародної команди науковців, яку очолили вчені з Австралійського національного університету (АНУ).

Про це повідомляє ScienceDaily.

Тварина, яка отримала назву Дікінсонія, могла сягати навіть 1,4 метра у довжину та мала двосторонньо-симетричне рифлене овальне тіло. Вона жила за 20 мільйонів років до так званого Кембрійського вибуху, під час якого з’явилося величезне різноманіття форм життя на Землі.

Скам’янілу Дікінсонію на узбережжі Білого моря виявив доктор Ілля Бобровський з АНУ. Виявилося, що скам’янілість все ще містить молекули холестерину, жиру, що є доказом того, що ми маємо справу не з рослиною, а з твариною.

«Скам’янілі молекули жиру, доводять, що 558 мільйонів років тому тварини були великими та їх було багато. Це на мільйони років раніше, ніж вважалося досі», – підкреслив професор Йохен Брокс.

«Дослідники впродовж 75 років сперечалися про те, чим була Дікінсонія та інші дивні представники едіакарської фауни. Чи були вони одноклітинними гігантськими амебами, лишайниками, невдалими експериментами еволюції чи першими тваринами. Виявлена скам’янілість доводить, що Дікінсонія – найдавніша відома тварина. Це вирішує таємницю, над якою науковці ламали голови протягом багатьох років», – додав дослідник.

«Основна проблема полягала у відсутності скам’янілої Дікінсонiї, у якій зберігся б органічний матеріал. Більшість скам’янілостей подібного типу, наприклад, ті, що походять з австралійських гірських вершин Едіакара, піддалися впливу високих температур, високого тиску та пізньої ерозії. Не дивно, що палеонтологи вивчали ці скам’янілі копалини протягом десятиліть і все ще сперечалися, чим була Дікінсонія», – підкреслив Ілля Бобровський.

«Я орендував вертоліт і вирушив у віддалену частину світу, де живуть лише ведмеді та комарі. Там можна було знайти не знищений органічний матеріалу Дікінсонії» – додав вчений.

«Я знайшов скам’янілість посеред скелі на березі Білого моря. Скелі в цьому місці висотою 60-100 метрів. Підвішений на канатах я вирубував блоки пісковику, кидав їх додолу, промивав камінь і повторював процес аж доти, поки не знайшов скам’янілості, які мене цікавили», – згадує вчений.