неділя, 23 вересня, 2018, 14:38 Політика
Експерти підрахували скільки потрібно кандидатам у президенти на передвиборчу рекламу
ZIK
ZIK

Офіційний старт виборчої кампанії з президентських виборів розпочнеться лише в січні, але політична гонка вже у розпалі. Змагання слоганів та емоцій, передвиборчі стратегії, агітатори, режисери і зйомки – усе це частина створення образу, який будуть продавати на виборах.

Про це йдеться у сюжеті інформаційно-аналітичної програми «Перші про головне. Деталі»  на телеканалі ZIK.

В образ політичного кандидата вкладають чималі гроші. Навіть ті, хто йде на місцеві вибори починають із фотосесій. Якщо зйомки в студії столиці, то за годину оренди треба платити від 500 гривень. За роботу фотографа – від п’яти тисяч. Далі необхідно зробити макети рекламних плакатів. В Києві дизайнери беруть за це до чотирьох тисяч гривень.

В політичній рекламі не буває дрібниць, наголошує політтехнолог Дмитро Раімов. Дизайнер плакату ретельно підбирає фото кандидата, шрифт, розмір літер, фон на якому красуватиметься політик тощо.

«В Укарїні політики не посміхаються на плакатах. Куди ж їм, коли у державі біда! Треба бути серйозними. Хоча посмішка спрацювала б, привернула увагу», –підмічає політтехнолог Дмитро Раімов.

Обіцянки і гасла вигадує ціла команда політтехнологів. Вони затверджують рекламу, фото, ведуть компанію. Їхні поради коштують недешево.

До того ж важливою є зовнішня реклама. Щоби розмістити агітку на борд потрібно заплатити від шести до 15 тисяч гривень.

За словами спеціалістів, для передвиборчої кампанії потрібно близько трьох тисяч білбордів. Орендувати їх краще не на місяць, а на три. Крім цього доведеться заплатити й за друк плакатів. Втім, ці витрати ніщо у порівнянні з цінами на телевізійну рекламу.

«На топ-каналі, у прайм-тайм, новиннийй ролик, який триватиме біля двох хвилин, обійдеться у 10-15 тисяч доларів. Участь у політичному ток-шоу коштує стільки ж. Крім того, на певному етапі треба платити за пряму політичну рекламу, яка може коштувати 100-500 доларів за секунду», – розповідає політтехнолог Катерина Одарченко.

Окрім звичних майданчиків, політична кампанія вже давно розгортається в інтернеті. В соцмережах створюють сторінку кандидата, яку ведуть помічники, заманюючи на неї нових користувачів.

««Тисни лайк, якщо любиш Україну» – цей меседж є у топової п’ятірки політиків. З ним важко сперечатися. До слова, у 2013-14 роках такий слоган використовував один із пивних брендів», – зауважує фахівець з цифрових комунікацій Євген Зінгерман.

Ціни на таку рекламу суттєво відрізняються від телевізійної. Але за словами діджитал-спеціалістів, навіть з невеликими бюджетами можна досягти значних результатів.

«Чим креативніша у тебе реклама, тим дешевше обходиться кожна людина, яка подивиться її. Тому реклама у фейсбуці може коштувати і п’ять доларів на тиждень», – додає фахівець з цифрових комунікацій Євген Зінгерман.

Загалом вся реклама кандидата на вулицях, по телевізору та в інтернеті може скласти від десятків тисяч доларів до мільйонів, говорять політтехнологи. Якщо йдеться про кандидата в Президенти, то цифри вражають.

«Перша трійка кандидатів може нагромадити для передвиборчої кампанії 250-500 мільйонів доларів. Приблизно половина, зазвичай, йде на рекламу», – розповідає політтехнолог Дмитро Раімов.

На думку експертів, учаснику президентських виборів неможливо виграти без суттєвої фінансової підтримки. Як би суспільство не говорило, що витрати на рекламу є абсурдними, виборці за невідомих кандидатів не голосують.

«Якщо у людини нема рейтингу впізнаваності, то за неї не проголосують», – наголошує політтехнолог Дмитро Раімов.

У Комітеті виборців України стверджують: через засилля політичної реклами кандидати, яких не підтримують фінансові донори, не мають шансів на ведення успішної політичної кампанії. Тому пропонують рішення: більш жорсткіша регуляція політичної реклами заради того, щоб створити єдині правила гри.

«Великий білборд має перетворитися на плакат півметра на метр. Передвиборча телевізійна реклама повинна взагалі зникнути. Такі кроки можуть миттєво оздоровити українську політику», –переконаний голова Комітету виборців Олексій Кошель.

Водночас, в комітеті визнають, що наразі мало шансів на те, аби цю ініціативу підтримали законодавчо. Лише з квітня по червень політичні партії офіційно витратили на рекламу 60 мільйонів гривень.

Нагадаємо, раніше експерт Олександр Солонтай зауважив і пояснив, чому деякі партії відмовляються від політичної реклами.

Аліна Швидко, «Перші про головне. Деталі»  

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-10-19 11:43 :33