четвер, 20 вересня, 2018, 6:15 Події
Журналіст «Нової газети»: Росія сама винна у знищенні Іл-20

Судячи з усього, російське військове угруповання в Сирії абсолютно не контролює небо у власної авіабази Хмеймим, а управління системою ППО в районі налагоджено абияк; фактично, це призвело до того, що російські військово-космічні сили доклали всі зусилля, щоб літак радіоелектронної розвідки Іл-20 було збито.

Про це пише російський журналіст і військовий оглядач Павло Фельгенгауер у блозі Нової газети» – повідомляє Дзеркало тижня.

Журналіст зазначив, що сам інцидент – прояв найвищого ступеня некомпетентності як сирійських ППО, так і російської армії; наприклад, російський військовий радник на сирійському командному пункті чомусь схвалив пуск поблизу російської бази Хмеймим далекобійної ракети ЗРК С-200, у якої офіційна дальність становить близько 250 км, а реальна – більше 300 км. Незрозуміло, чим займався командний пункт російського з’єднання в Хмеймим замість контролю навколишнього оточення – так, на КП знали про плановий політ Іл-20 і повинні були негайно заборонити пуск С-200, розуміючи всю примхливість цієї ракети і здогадуючись, що при перетині відміток пріоритетною метою для ракети виявиться Іл-20, а не винищувач.

«Але, схоже, російські військові повністю втратили контроль над повітряним простором і управлінням системою ППО в районі своєї основної бази ВКС Хмеймим, і в результаті, по суті, самі збили власний Іл-20. Треба було якось пояснювати таку катастрофу президенту Володимиру Путіну, і оскільки саме наліт ЦАХАЛ запустив «ланцюжок обставин», яка призвела до трагедії Іл-20, у керівництві військового відомства вирішили все валити на євреїв. Все краще, ніж відповідати за власне нехлюйство», – іронічно коментує Фельгенгауер.

За його оцінкою, ситуація дуже схожа на серпень 2000-го, коли російські адмірали наполегливо валили трагедію підводного човна «Курськ» на американців – хоча причиною катастрофи став не міфічний «американський підводний човен», а необережне поводження членів екіпажу АПЧ з торпедою.

Військовий оглядач підкреслив, що російське Міноборони у перші години після загибелі літака гарячково шукало, на кого покласти відповідальність – так, у МО РФ заявили, що французький фрегат Auvergne 17 вересня також «запускав ракети», однак які ракети, які точності, скільки і з якою метою запускали французи, у міністерстві ще не придумали. Все, чого можна домогтися від російського міноборони у відповідь на таке питання – «запускали». При цьому самі французи заперечують, що їхній корабель на той момент проводив якісь ракетні пуски.

«Здається, там всередині (у міністерстві оборони Росії – ред.) склався такий несусвітній бардак, що не тільки контроль повітряного простору навколо Хмеймима вкрай утрачений, але все інше, можливо, з-під контролю вислизає», – резюмує журналіст.

Як повідомлялося, 19 вересня сили ППО сирійського диктатора Башара Асада з допомогою ЗРК С-200 збили російський літак Іл-20 біля берегів Сирії. У результаті загинули російських 15 військових. Інцидент стався під час нальоту ізраїльської авіації.

У Міноборони РФ заявили про те, що ізраїльські винищувачі не бачили Іл-20, який саме заходив на посадку, а також не попередили ЗС Росії в Сирії про підготовані удари, та пригрозили Ізраїлю «адекватними відповідними діями».

Ізраїль поклав всю відповідальність за збиття російського військового літака Іл-20 біля узбережжя сирійської провінції Латакія на режим Башара Асада. У збройних силах Ізраїлю вважають, що літак зазнав аварії через шкоду, завдану неточним і великим вогнем сил режиму Асада.

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-10-20 20:07 :21