Новини » Суспільство 16 вересня, 2018, 23:46
До кінця ХХI століття на Землі може не залишитися жодної черепахи

Згідно з результатами численних досліджень, 61% від усіх видів черепах вважається вимерлим або знаходиться під загрозою вимирання. Тенденція до скорочення числа рептилій простежується по всій планеті. Це може завдати серйозної шкоди навколишньому середовищу і привести до непоправних наслідків.

Про це повідомляє clutch.ua.

Фото: sci-news.com

Черепахи існують на Землі більше 250 мільйонів років і є одними з найстаріших жителів планети. Вони змогли встояти перед кількома потужними природними катаклізмами, пережили безліч інших видів і розселилися в різних середовищах існування: пустелях, прісних і морських водах і навіть на болотах.

В останні роки популяція черепах стрімко скорочується. З 356 видів 217 вимерли або перебувають в процесі вимирання.

Дослідники з Університету Джорджії, Геологічної служби США, Каліфорнійського університету, Університету Девіса та Інституту охорони моря Теннессі вивчали масштаби скорочення популяції черепах і причини виникнення проблеми. Результати досліджень були опубліковані в журналі BioScience.

Старший дослідник, почесний професор Університету Джорджії Віт Гіббонс прокоментував: «Наша мета полягає в тому, щоб інформувати громадськість про роль черепах в екосистемах і показувати, в якому становищі перебувають тварини, чиї предки існували разом з динозаврами».

Серед причин зникнення рептилій дослідники виділяють експлуатацію в якості домашніх тварин, вживання черепах в їжу або руйнування їх місця існування. Суттєво впливає і зміна клімату: стать черепахи визначається в кладці по температурі навколишнього середовища.

Експерт Геологічної служби США Джеффрі Лович зазначив, що черепахи впливають на стан будь-якого існуючого на планеті біома. Вони є невід’ємною частиною харчового ланцюжка, а також беруть участь в процесі поширення рослин, розносячи їх насіння на далекі відстані. Зниження числа популяції черепах негативно відіб’ється на інших живих організмах, в тому числі і на людині.

61% видів черепах вимер або знаходиться на межі зникнення. Вчений Девіс Міккі Ага зазначив: «Зараз ми повинні приділити час вивченню черепах, їх історії і значення для навколишнього середовища. В іншому випадку ми ризикуємо опинитися в реальності, де їм немає місця. Наступні покоління можуть жити в світі, де довгоживучих рептилій не існує, і це стане нормою».

Процес вимирання хребетних тварин не припиняється, тому вимагає більшої уваги з боку громадськості. Видання Proceedings of the National Academy of Sciences стверджує, що з кінця ХІХ століття розмір популяцій вимираючих хребетних скорочується в 4 рази кожні 10 років.

Як повідомлялось раніше, черепахи на 25 млн років старші, ніж вважалося: знайдено рештки, яким 120 млн років