Новини » Економіка 13 вересня, 2018, 12:56
Експерт пояснила, як створення Дорожнього фонду вплинуло на ремонт доріг
ZIK
ZIK

У 2018 році розпочав свою роботу Державний дорожній фонд, і цього року він акумулює 50% акцизного збору з нафтопродуктів. Вже у 2020-му цей показник сягне 100%. Таким чином підрядникам, які зацікавлені в роботі на території України, дано чіткий сигнал, що фінансування буде забезпечене, чого не було раніше.

Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK розповіла директор державного підприємства «Укрдорінвест» Олена Криворучко.

Вона погодилась із тезою Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана про те, що у державному бюджеті на 2018 рік було закладено безпрецедентну суму на ремонт автомобільних доріг в Україні – 47 мільярдів гривень.

«Тут варто розібратись у деталях. Сума в 47 мільярдів звучить вражаюче, але не всі ці кошти орієнтовані на капітальний та середній ремонт доріг на території України. Існують боргові зобов’язання, які потрібно погасити, – є запозичення від міжнародних кредитних організацій, що надані на довгостроковий період часу», – підкреслила експерт.

За її словами, щороку фіксується сума, що може бути використана на погашення цих кредитних зобов’язань, і вона ж закладається в державний бюджет України на конкретний рік.

«Якщо ж говорити про використання ресурсів вже в цьому році, то з грошей, що виділені на автодорожню галузь, окремо виділено кошти на дороги державного значення та місцеві дороги. Наприклад, на дороги державного значення, де коштами керує «Укравтодор», цього року було виділено близько 20 мільярдів гривень», – зазначила Олена Криворучко.

І станом на сьогодні, розповідає вона, враховуючи всі області України, статус виконання ремонтних робіт по відношенню до запланованого, складає близько 63%.

«Це ті роботи, які вже виконані і профінансовані. Якщо порівнювати з попередніми роками, то це мегапозитивний результат. Раніше могло бути виконано 15%-30%. Це пов’язано з тим, що фінансування не було гарантоване. Тобто сьогодні ми можемо вільно говорити, що фінансування дорожньої галузі буде гарантованим завдяки створенню Дорожнього фонду», – розповідає директор ДП «Укрдорінвест».

Державний дорожній фонд розпочав свою роботу з 2018 року і цього року акумулює 50% надходжень від акцизного збору з нафтопродуктів.

«У наступному році це буде 75%, а у 2020 році – 100%. Це говорить про те, що ринку підрядних організацій, які зацікавлені в роботі на території України, дано чіткий сигнал про те, що фінансування буде забезпечене, відповідно, ті роботи, що виконуватимуться їх силами, будуть оплачені», – запевнила фахівець.

За словами Олени Криворучко, таких гарантій фінансування не було в попередні роки. Мовляв, є безпрецедентний випадок, коли ті ремонтні роботи, які виконувались до Євро-2012, фінансуються лише цього року.

«Якщо ж говорити про місцеві дороги, то тут ситуація значно гірша. Ми знаємо, що в межах децентралізації всі місцеві дороги – а це близько 120 тисяч автодоріг – були передані в підпорядкування обласним держадміністраціям з відповідним фінансуванням. На дороги місцевого значення було виділено 11,5 мільярдів гривень. І тут статус виконання близько 30%», – підсумовує експерт.

Як повідомлялося, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман доручив міністру інфраструктури Володимиру Омеляну розібратись із бездоріжжям на міжнародних пунктах пропуску.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-26 03:29 :56