середа, 12 вересня, 2018, 13:40 Економіка
Новак: В областях не використали майже 3 мільярди гривень, призначених для ремонту доріг
ZIK
ZIK

Обласні державні адміністрації не повністю використовують кошти, спрямовані на ремонт доріг місцевого значення в рамках децентралізації. Зокрема, із виділених семи мільярдів гривень на казначейських рахунках залишається близько трьох мільярдів. Це проблема, адже кошти не працюють на платників податків.

Про це під час засідання Кабміну, яке транслював телеканал ZIK, розповів керівник «Укравтодору» Славомір Новак.

Він наголосив: у межах децентралізації із першого січня дороги місцевого значення було передано на баланс обладміністрацій. Відтак, це вже не є сферою відповідальності «Укравтодору».

«Однак, хочу звернути увагу, що губернатори повинні мобілізувати зусилля для кращого використання цих грошей та збільшення обсягів робіт. Як головний розпорядник цих бюджетних коштів «Укравтодор» із запланованих 11,5 млрд грн на цілий рік перерахував ОДА уже 7,2 млрд грн. Та, згідно із нашою інформацією, на сьогодні використано лише 4,3 млрд», – розповів Новак.

Відтак, він підкреслив: «Укравтодор» розуміє, що це перший рік реформи, тож він є досить складним. Однак, не можна заплющувати очі на цю проблему. Мовляв, кошти не працюють на платників податків.

«Зараз залишки на казначейських рахунках ОДА становлять близько 3 млрд гривень», – підкреслив керівник «Укравтодору».

Та, окрім того, він наголосив: вдалось «кардинально змінити систему проведення тендерів» дорожньої галузі.

«Усі 100% торгів проводять у системі «ProZorro». Процес закупівель, який раніше був найбільш корумпованим, тепер став відкритим та прозорим, кожен може його контролювати», – переконував Новак.

За його словами, «максимально відкритою» стала і діяльність самого «Укравтодору».

«На порталі відкритих даних ми публікуємо інформацію, яка може бути корисною як представникам влади, так і суспільству. Йдеться про фінансову звітність, інформацію про виконання робіт, дані щодо об’єктів будівництва та ремонту, протоколи технічної ради та інше», – зауважив він.

До того ж, за його словами, служба відійшла «від радянської системи освоєння коштів» у межах одного року.

«Зараз кошти платників податків скеровуються на ремонт доріг в рамках системи середньострокового планування та контрактування на 2-3 будівельні сезони вперед. Це європейський механізм як для підрядників, так і для всього ринку», – хвалився Новак.

Разом із тим, він зауважив, що на будівельному ринку розвивається і конкуренція. Мовляв, ще три роки тому по всій країні у цій сфері працювало близько десяти компаній. Натомість зараз їх уже більш як сорок.

«Український ринок став більш відкритим та цікавим для іноземних компаній. Також ми вперше оголошуємо  тендери на наступний рік. Тобто, у 2018-му було оголошено вже 27 тендерів на 5,6 млрд грн. на 2019 рік», – розповів очільник «Укравтодору».

Також впроваджується і п’ятирічна програма розвитку доріг 2018-2022 років. Відтак, розпочнеться і масштабний ремонт траси Київ-Одеса.

«Хочу й наголосити, що минулого місяця ми оголосили тендер на закупівлю системи «Weight-in-Motion» – зважування  вантажівок в русі. Адже потрібно не лише ремонтувати дороги, а й зберігати їх. Ця система є пілотною, та я переконаний, що вона дуже потрібна для України», – вважає Новак.

Адже, на його думку, це допоможе «об’єктивно та жорстко» карати водіїв фур за перевантажений транспорт.

Також він розповів: «Укравтодор» звершив  процедуру закупівлі техніки для зимового утримання шляхів.

«Найближчим часом плануємо підписати договір на 310 млн. грн.  із переможцем тендеру, яким стала українська компанія», – підкреслив Славомір Новак.

Як повідомлялось, на початку серпня керівник Мінінфраструктури Володимир Омелян заявив, що його відомство береться за імплементацію автоматичного зважування транспортних засобів після того, як в Україні до кінця року запрацюють пілотні комплекси «Weight-in-Motion».

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-12-12 10:20 :34