середа, 12 вересня, 2018, 10:50 Світ
ДНК з європейських цвинтарів розкривають секрети загадкового стародавнього суспільства
Фото: independent.co.uk/Getty

ДНК, взяті з могил VI ст., дають безпрецедентне розуміння загадкового періоду давньої історії.

Європа зазнала масових потрясінь з III по X ст., коли західна Римська імперія розвалилася, а варварські племена захопили цей регіон.

Хоча назви цих племен відомі, відсутні письмові згадки про них. Одне плем’я, Лангобарди, керували величезними просторами Італії, як мінімум, 200 років після завоювання території нинішньої Угорщини.

Кладовища, виявлені у Центральній Європі, підтверджують історичні перекази про пересування Лангобардів по всьому регіону, проте вони мало про що говорять експертам про це старовинне суспільство, – інформує видання Independent.

У новій статті, опублікованій у журналі Nature Communications, міжнародна дослідницька група, до складу якої входять генетики, історики та археологи, намагалася більш глибоко зануритися у генетичний код цих варварських загарбників.

Вони оглянули дві могили, одну у сучасній Угорщині та іншу у північній Італії, обидві з яких містили кілька десятків тіл.

Тіла були поховані з особливою ретельністю, тому вчені вважають, що аналіз ДНК цих племен допоможе їм більш глибоко зрозуміти цей незвіданий період історії.

Знахідки здивували вчених. Різні типи генетичних даних, які вони отримали, здається, належать дуже різним групам людей.

Ті, хто був похований в обладунках та прикрасах, генетично нагадував сучасних північних та центральних європейців.

Тим часом тіла, поховані без додаткових атрибутів, мали геноми, які більше нагадували південних європейців.

«Це дає змогу припустити, що ці конкретні громади включали у себе людей з різними генетичними ознаками, що вони знали про ці відмінності і що це, ймовірно, впливало на їхню соціальну ідентичність», – сказав професор Патрік Гері з Інституту перспективних досліджень.

Виявлення цих двох різних груп, здається, підтверджує теорію про те, що Лонгобарди мігрували до регіону з Центральної чи Північної Європи, тоді як південне населення складалося, мабуть, з корінних мешканців.

«Наші висновки співпадають з думкою про варварів, що рухалися з півночі Дунаю та зі сходу від Рейну, що свідчить про те, що ми спостерігаємо вторгнення, раніше описане римлянами», – сказав д-р Крішна Веерама, генетик з Університету Стоні-Брук.

«Також цілком ймовірно, що соціальна організація цих племен базувалася на великих родинних групах з високим статусом, і це було ключем до створення спільнот після міграції в Італію».

«Схоже, що обидва ці цвинтарі формувалися навколо однієї або двох великих груп біологічно близьких родичів, причому переважну більшість з них становили чоловіки», – додав д-р Веерама.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK