вівторок, 11 вересня, 2018, 13:05 Економіка
«Укрметалургпром»: Через проблеми із вантажними перевезеннями на залізниці страждає промисловість
Фото: Шмаков Валерій/УНІАН
Фото: Шмаков Валерій/УНІАН

Проблеми із залізничними перевезеннями спричинили до скорочення росту української промисловості, зокрема, у гірничо-металургійному комплексі. Відтак, за серпень підприємства недовантажили своїм контрагентам продукції на понад 100 мільйонів доларів.

Про це пише президент ОП «Укрметалургпром» Олександр Каленков в своєму блозі на сторінках видання «НВ Бізнес», повідомляє інформаційне агентство «Мінпром».

Він переконаний: заявлені українським урядом плани щодо зростання промислового виробництва на поточний рік можуть виявитися нездійсненними через проблеми із логістикою. Зокрема, згідно із затвердженим урядом прогнозом економічного і соціального розвитку України, в поточному році промислове виробництво повинне зрости на 3,9%, а за оптимістичним сценарієм – аж на 5%.

«Проблеми із залізничним перевезенням вантажів, що виникли влітку, уже знайшли своє відображення в статистиці промислового виробництва. За даними Держстату, починаючи із першого літнього місяця зростання промислового виробництва сповільнилось, а в липні, з урахуванням сезонного фактору, воно скоротилось щодо червня на 1,3 %. Показник за серпень може бути зовсім неоптимістичним», – розповів президент «Укрметаллургпрому».

Каленков підкреслив, що ключові галузі української промисловості – гірничо-металургійний комплекс, енергетика, хімія, виробництво будматеріалів та аграрний сектор – сильно залежні від залізниці, яка є для них основним, а часто і безальтернативним перевізником. В ГМК, частка якого в промвиробництві становить приблизно третину, для виплавки тонни сталі потрібно перевезти 4 тонни сировини.

Відтак, президент «Укрметаллургпрому» зазначив, що сьогодні на складах українських гірничо-збагачувальних комбінатів накопичено 700 тис. тонн продукції при нормативі у 150 тис. тонн. За серпень підприємства недовантажили своїм контрагентам продукції на понад 100 млн доларів. У вересні ж цей показник не вдасться перекрити. Тож, за його словами, підприємства зіткнутись із необхідністю скорочувати обсяги виробництва.

«Оскільки Україна все ще залишається індустріальною державою, уповільнення темпів зростання промисловості неминуче відіб’ється і на динаміці росту ВВП. Понад те, зниження надходжень валютної виручки у країну вже безпосередньо впливає на курс гривні, який останнім часом неухильно йде вниз», – підкреслив Каленков.

Нагадаємо, ще наприкінці серпня на нараді в Державній регуляторній службі представники промислових асоціацій і підприємств звернули увагу на критичну ситуацію із перевезенням вантажів «Укрзалізницею». За інформацією учасників наради, на коліях покинули сотні складів, а дефіцит локомотивів, за оцінками фахівців, перевищує 100 одиниць.

Перед цим, у червні представники найбільших галузевих об’єднань української економіки вимагали від очільника уряду розглянути питання про оцінку діяльності в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова і ситуацію в держкомпанії на засіданні КМУ у присутності.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-14 00:06 :57