понеділок, 10 вересня, 2018, 20:50 Політика
Романенко про ситуацію на Азовському морі: Україна ніяк не може прийняти Морську доктрину

Україна вже третій рік не може прийняти Морську доктрину. ЇЇ прийняття дуже важливе, оскільки цей документ визначав би використання вод Азовського моря й Керченської протоки.

Про це в ефірі програми «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK заявив екс-заступник начальника Генерального штабу ЗСУ (2006-2010) рр. Ігор Романенко.

Як повідомлялося, після засідання Ради національної безпеки та оборони України 6 вересня було прийнято рішення про посилення військово-морської присутності в Азовському морі, створення там корабельно-катерного угрупування ВМС ЗСУ. Відповідні дії не довелося дого чекати – у Бердянську було помічено перекидання автотрейлером малого броньованого артилерійського катера Військово-морських сил України.

Відповідаючи на запитання ведучої про те, що якщо в України нема таких військово-морських можливостей, як у Росії, чому ми не застосували інші, такі як залучення Заходу для тиску на РФ через її дії на Азовському морі, пан Романенко сказав, що окрім військового напряму здійснюються відповідні дії на дипломатичному фронті.

За його словами, прийняття Морської доктрини дуже важливе, оскільки це був би юридичний документ із боку України, який би визначав використання вод Азовського моря й Керченської протоки, перебування там цивільних суден і військово-морських кораблів.

«Відносно Морської доктрини РНБО завдання ставились ще в 2015 році – її ще нема у 2018 році. Однак було засідання РНБО, і я думаю, тепер процес пришвидшиться», – переконаний Романенко.

Також пан Романенко вважає, що крім внутрішніх питань у Морській доктрині необхідно закладати стратегічну перспективу держави України як морської держави.

«Є глобальний підхід, який розробляють розвинені країни світу, тому що перспективи розвитку людства пов’язані з використанням морів та океанів. І хоча на поточний час пріоритетною є та ситуація, яка складається на Азовському морі, треба думати про майбутнє нашої держави, цю третю складову теж мати на увазі під час розробки доктрини», – прокоментував гість програми.

Як зауважив експерт, економічні втрати на Азовському морі відбуваються не тільки через те, що побудували міст і висота суден не повинна перевищувати 33 метрів, а питання ще в тому, що спостерігаються затримки при оглядах, які згідно зі законодавством РФ є законними.

«Кожна година затримки – це втрати на декілька тисяч доларів. У зв’язку з цим від нашого уряду були звернення до країн ЄС і США відносно того, щоб розробити санкції, які були б адекватні тим втратам, які несе Україна у портах Азовського моря», – відповів екс-заступник начальника Генерального штабу ЗСУ (2006-2010) рр.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-13 03:12 :36