п'ятниця, 7 вересня, 2018, 2:14 Суспільство
Магнітне поле Юпітера виявилось в 20 тисяч разів потужніше, ніж земне

Астрофізикам за допомогою космічного зонда Juno вдалося скласти повну карту магнітного поля Юпітера – найбільшої планети в Сонячній системі. Виявилося, що воно влаштовано набагато складніше, ніж думали вчені – і не схоже ні на одне планетарне магнітне поле.

Про це повідомляє hightech.

Діаметр Юпітера в 11 разів більше, ніж у Землі, але його магнітне поле потужніше, ніж земне, в 20 тисяч разів.

Магнітне поле Юпітера дуже незвичне – полюси у нього виявилися не на протилежних сторонах – один з полюсів виявився в районі екватора. Тоді як форма схожа на поле вигнутого під прямим кутом магніту з додатковими деформаціями на кінцях.

Автор дослідження Кімберлі Мур з Гарвардського університету розповів, що результати «сильно ускладнюють наше уявлення про внутрішню структуру Юпітера». В астрофізиків є кілька теорій, чому планета має таке поле – ймовірно, турбулентні шари рідкого металевого водню в надрах планети взаємодіють з розчиненими в них гірськими породами і льодами. Крім того, це може бути якось пов’язане з швидким обертанням планети.

Раніше астрономи вперше побачили магнітний екватор Юпітера – уявну стрічку, на якій стрілка компаса розташовувалася б паралельно поверхні планети.

Як повідомлялось раніше, вчені знайшли таємничий «острів» на супутнику Юпітера.