п'ятниця, 7 вересня, 2018, 18:07 Суспільство
Чим більше озеленений район, тим краща у дітей пам’ять і розвинена увага, – вчені

Чим більше парків, садів і алей поруч з будинком і школою дитини, тим краще розвинута його просторова пам’ять і увагу.

Діти, що живуть в районах з хорошим озелененням, мають більш розвиненою просторову робочу пам’яттю. До такого висновку прийшли вчені з Великобританії, які опублікували свою роботу в журналі British Journal of Educational Psychology, пише naked-science.

Просторова робоча пам’ять відповідає за збереження інформації про навколишнє середовище і орієнтацію в просторі. Щоб переміщатися і знаходити об’єкти, потрібно не тільки запам’ятовувати інформацію про локації, а й аналізувати її, не відволікаючись на зовнішні подразники. Цей процес вимагає концентрації уваги.

Дослідники висунули гіпотезу, що робоча пам’ять і увагу дітей можуть залежати від навколишнього оточення біля будинку і школи. Вони відштовхувалися від припущень, заснованих на знанні принципів функціонування робочої пам’яті і теорії відновлення уваги (Attention Restoration Theory, ART), яка стверджує, що будучи на природі люди краще концентруються. Припущення дослідників підтвердилися: схоже, велика кількість зелених насаджень, особливо поруч зі школою, робить позитивний вплив і на робочу пам’ять, і на увагу дитини.

Щоб перевірити гіпотезу, дослідники вивчили когнітивні характеристики 4758 дітей у віці 11 років з Англії. Частина їх проживає в більш зелених районах, решта – там, де зелені практично немає. Робочу пам’ять і увагу у випробовуваних оцінювали по тому, як вони вирішують певні завдання. Виявилася кореляція між успішним вирішенням цих завдань і ступенем озеленення району, в якому перебували вдома і школи дітей.

Пояснити результати можна тим, що в районах з великою кількістю паркових зон, алей і садів, жителі більш активно використовують відкриті простори. Наприклад, частіше гуляють в парках. Активне дослідження навколишнього середовища допомагає дітям швидше навчитися орієнтуватися в просторі і знаходити потрібний шлях. З точки зору ART зелені насадження і різні паркові зони привертають до себе мимовільну увагу, але воно залишається мінімальним, а значить, не відволікає від вирішення нагальних завдань.

«Просторова робоча пам’ять – важливий фактор для досягнення дитиною академічних успіхів, зокрема, в математиці», – додала одна з авторів дослідження доктор Ейріна Флоур (Eirini Flouri) з Університетського коледжу Лондона.

Також дослідниця зазначила, що якщо виявлена ​​в ході роботи залежність когнітивних здібностей дитини від навколишнього оточення виявиться причинним зв’язком, то її можна буде використовувати для більш грамотного планування при будівництві житлових кварталів.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-23 13:01 :42