четвер, 6 вересня, 2018, 14:55 Економіка
Експерт розкритикував Укрзалізницю за покриття «російських» втрат за рахунок експортерів
Вантажний потяг. Фото: Синиця Олександр/УНІАН
Вантажний потяг. Фото: Синиця Олександр/УНІАН

Бажання топ-менеджменту ПАТ «Укрзалізниця» компенсувати втрати від зниження транзитних перевезень з Росії за рахунок підняття тарифів для українських виробників-експортерів призведе до згубного впливу на економіку країни загалом.

Таку думку висловив економічний експерт Віктор Скаршевський, повідомляє uaprom.info.

На його думку, ні в якому разі не можна вирішувати проблему з транзитом за рахунок українських виробників-експортерів. «Якщо підвищити, наприклад, тарифи на внутрішні перевезення, то це все одно це призведе до зменшення експорту, це призведе до зменшення надходжень валютної виручки в Україну. Це, природно, потягне за собою ще більшу девальвацію гривні. А девальвація призведе до інфляції. А та – до зменшення купівельної спроможності», – відзначив пан Скаршевський.

Більш того, експерт назвав таке бажання топ-менеджменту УЗ «недалекоглядною політикою».

«Це політика «шкідництва». Замість того щоб переглянути, зробити більш гнучкими тарифи на транзит для того, щоб все ж залучити втрачені вантажопотоки з Росії, вони хочуть вирішити ці проблеми за рахунок українських виробників», – зазначив пан Скаршевський.

Крім того, експерт підкреслив, що замість чергового підвищення внутрішніх тарифів «Укрзалізниці» варто оптимізувати власну видаткову частину.

«Ми весь час чуємо про великі скандали із закупівлями, наприклад, палива, за цінами, що є набагато вищі за ринкові, матеріали, товари та інші моменти. Це зловживання на мільярди гривень. Не потрібно ніяких додаткових інвестицій, просто навести порядок всередині самої УЗ.

Але, природно, це буде означати втрати для багатьох зацікавлених осіб, які беруть участь у цих непрозорих і незрозумілих закупівлях. Набагато простіше цю свою нерозторопність і шкідництво компенсувати підвищенням тарифів на вантажоперевезення. Знову повторюся – за рахунок виробників, експортерів та українських громадян у підсумку», – констатував експерт.

При цьому він зауважив, що УЗ, будучи монополією, абсолютно не допускає конкуренції. «Замість конкуренції вони роблять підвищення тарифів», – сказав він.

Більш того, Віктор Скаршевський пов’язав таку тарифну політику монополії з тим, що в ній «немає повноцінного керівництва, там весь час – виконувач обов’язків».

«У них менше відповідальності, ніж у керівника з повноцінним контрактом», – підкреслив експерт.

Раніше в.о. глави «Укрзалізниці» Євген Кравцов заявив про падіння транзитних вантажоперевезень між Росією і Україною з 2012 року більш як у п’ять разів і запропонував компенсувати втрати за рахунок підвищення тарифів на експортні та внутрішні перевезення.

Нагадаємо, що у травні Укрзалізниця презентувала план розвитку підприємства на десятиліття.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-19 18:29 :00