вівторок, 4 вересня, 2018, 14:29 блоги Економіка
Повітряні маршрутки. Чому це важливо
Сергій Костеж
мандрівник, історик
Фото автора
Фото автора

Вчора, 3 вересня, з аеропорту «Бориспіль» полетів перший рейс європейського лоукостера Ryanair.

Пункт призначення – Берлін, аеропорт Шенефельд. Вартість квитків – від 15 до 40 євро.

Рейс заповнено на 96%. Люди радісно проходили на реєстрацію. Це не дивно, особливо враховуючи, що раніше в Берлін можна було полетіти лише магістральними авіакомпаніями за 120-150 євро. Або за 80-100, якщо пощастить.

Перший рейс поки що лишиться єдиним. Вже з кінця жовтня – початку листопада Райанейр відкриє основні напрямки з Києва та Львова до Мюнхена, Стокгольма, Барселони, Варшави, Кракова.

 

Ціни – доволі різні. Наприклад, в Барселону не лишилося квитків дешевше 70 євро, а от в Стокгольм мені вдалося взяти за 26 євро в обидва кінці.

Багато людей скептично оцінюють прихід найбільшого європейського лоукостера до України.

Втім, дарма. Адже важливість його не тільки в тому, що багато людей зможуть літати з Києва та Львова дешевше.

Важливо те, що з України зможе літати до Європи значно більше людей. І, що також важливо – багато європейців побувають тут, побачать країну, змінять свою думку про неї. Наприклад, аеропорт «Бориспіль» завдяки тільки «Райану» очікує отримати понад 150 000 нових пасажирів тільки до кінця року. За два місяці! Неважко порахувати, що це буде майже 1 млн пасажирів щороку! Це більш як 10% обороту летовища, яке зараз коливається навколо 10 млн пасажирів щороку.

Про важливість лоукостера для українців годі говорити. Українці наразі – найменш знайома з повітрям європейська нація. Так, лише 6-7% (вдумайтеся в цю цифру) українців користаються повітрям як засобом переміщення. Це катастрофічна цифра.

В Польщі цей показник перевищує 30% – в тому числі, завдяки лоукостерам. В західній Європі він вищий за 60%, в США літають майже всі. Навіть в Росії цей показник – 21% – чітко в три рази вищий, ніж в Україні.

Відсутність якісної конкуренції на авіаційному ринку штовхала українців до автобусів, маршруток, попутних автівок. Так лоукостери, конкуруючи один з одним, відкриють нові можливості для масового мандрівника, особливо до найближчих країн.

Але є ще один момент, який мало враховують супротивники «повітряних маршруток».

Завдяки тиску локостерів, почнуть змінюватися і вітчизняні авіакомпанії, які змушені будуть або знижувати ціни на послуги, або підвищувати якість сервісу. Вже торік, після першої спроби «Райанів» зайти на ринок, авіакомпанія МАУ почала продавати квитки значно дешевше, зі зниженням ціни до 200%, якщо придбати їх за рік до планованої подорожі. Це була перша ластівка змін. І не остання.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-18 08:18 :25