вівторок, 4 вересня, 2018, 17:03 Суспільство
Експерт: Принцип прив'язки дітей до шкіл за місцем проживання себе виправдав
ZIK
ZIK

Принцип прийому дітей до школи за місцем проживання гарантує першокласнику навчальний заклад поруч із його домом. Однак це не зобов’язує батьків віддавати своїх дітей саме у таку школу.

Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» розповіла радник міністра освіти України Іванна Коберник.

Коментуючи результати принципу прийому до шкіл за місцем проживання, вона наголосила: тут постає проблема, яка стосується саме великих міст.

«Важливо було надати рівний доступ до освіти усім дітям. Кожна дитина має право потрапити до хорошого вчителя», – зазначила Коберник.

За її словами, норма «територіальної доступності» гарантує першокласнику школу, яка розташована поблизу його місця проживання. Однак, це не зобов’язує батьків віддавати своїх дітей саме туди, якщо ті хочуть обрати іншу школу.

«Якщо в іншій школі залишились вільні місця, можете туди потрапити. Важливо, що в Києві був створений реєстр дітей. Відтак, батьки перед прийомом до школи не приносили жодного документу, окрім свідоцтва про народження дитини», – зауважила радник міністра освіти.

Дирекція навчального закладу просто змогла перевірити, що дитина справді прикріплена до їхнього району. Тож це значно полегшує процедуру прийому дитини до навчального закладу.

«Звичайно, ті, хто не виявили себе у списку приписаних до конкретної школи, на жаль, мабуть, пережили неприємні відчуття. Та ми повинні створити стандарт справедливого ставлення до всіх дітей. Усі учні мають перебувати у рівних умовах», – переконана Коберник.

Тож вона зазначила: сподівається, що наступного року такий реєстр дітей вдасться вдосконалити і він з’явиться і в інших містах-мільйонниках.

«Окрім того, сподіваюсь, що буде і застосований механізм, як у випадку із садками. Там батькам надають вибір: щоб у них була не лише одна школа, куди б можна було віддати на навчання дитину, а, наприклад, три найближчих. Вони ж уже із власних міркувань змогли б позначати навчальні заклади першого, другого та третього вибору», – зауважила експерт.

Адже, на її думку, це може допомогти знизити суспільну напругу, що виникла навколо такого нововведення.

Водночас, експерт з питань освіти та науки Реанімаційного пакету реформ Наталя Шульга додала: раніше прийом у певні київські школи відбувався за конкурсом. На її думку, це порушувало права дітей.

«Це що таке взагалі? У школі дитина повинна навчатися, натомість батькам потрібно було її готувати, щоб дітей ще відібрали до школи. Тому ми зразу вирішили, що це треба прибрати», – розповіла Шульга.

Окрім того, вона підкреслила: із прив’язкою до місця проживання жодна дитина не опиняється на вулиці, усіх їх приймають до шкіл. Тож усі полярні чутки – неправдиві.

«Спеціально створюються додаткові групи, на рівні школи роблять усе, аби задовольнити всіх дітей. Це лібералізувало прийом до навчальних закладі та принесло значне полегшення батькам. Адже школярів уже не потрібно кудись возити – дитина може прийти до навчального закладу навіть пішки», – підкреслила експерт РПР.

«Якщо ж батьки хочуть, щоб їх дитина йшла на більш елітарну освіту, для цього є приватні школи, персональні репетитори, іноді і самі батьки бувають освітянами та навчають своїх дітей вдома. До того ж, слід зазначити, що тепер і усі форми освіти є рівними. Навчання може відбуватись вдома, приватно чи кооперативно – це може бути що завгодно, аби тільки дитина вчилася», – підкреслила Наталя Шульга.

Як повідомлялось, із цього навчального року набули чинності зміни щодо Закону про освіту. Зокрема – нові правила прийому до навальних закладів, згідно із місцем проживання дитини.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-23 15:35 :28