понеділок, 3 вересня, 2018, 14:07 Львів
Парковка замість алеї дерев: у Городку влада пішла проти волі людей
Фото: ZIK
Фото: ZIK

Містечко Городок на Львівщині – затишне, із давньою історією, але із дуже поганими дорогами та владою, яка нехтує думкою містян. Нещодавно рішенням суду міського голову Городка Романа Кущака оштрафували через неналежний розгляд звернення громадян. Йшлося про безпеку на дорозі районного значення – вул. І.Франка, яка після ремонту залишилась без тротуарів. Інша ситуація – капітальний ремонт житлової вул. Валової у центрі Городка. Мерія наважилася проти волі людей викорчувати кілька десятків молодих дерев, аби у подальшому облаштувати там місця для паркування авто.

Чому люди проти парковки?

Вулиця Валова – невеличка тиха вуличка у центрі Городка, тут немає ніяких громадських закладів чи торгових точок, саме тому мешканці виступили категорично проти облаштування там парковки на 40 місць. Відповідну заяву на ім’я міського голови вони скерували ще у 2016 році, коли дізналися про плани мерії щодо капремонту. Донедавна люди сподівалися, що міська влада дослухається до їх думки, але намарно. 30 серпня у міській раді на вимогу мешканців відбулася зустріч з міським головою та іншими чиновниками щодо ремонту – люди вкотре висловили прохання скоригувати проект й залишити зелену зону, але почули від чиновників категоричне «ні». Уже наступного дня екскаватори їх на очах викорчовували й вивозили геть дерева.

Мешканка вулиці Наталія Шачіна підкреслила: люди не проти ремонту вулиці, а проти облаштування там паркомісць. Вважають це погіршенням для них умов проживання.

«Ремонт ми давно хотіли, але не хочемо, щоби цю зелену зону замінили на паркомісця, – каже жінка. – По перше, це історична вулиця, і ця зелена зона була створена багато років тому. Є 30% озеленення вулиці, згідно із санітарними нормами. По-друге, це житлова вулиця. Тут проживає багато дітей, багато старших людей. Завантаженість стоянками для автомобілів буде створювати небезпеку як для дітей, так і для усіх мешканців вулиці. Це спальний район, а буде створюватися додатковий шум, вихлопи газів. Мешканці вулиці вважають, що це буде порушення наших житлових прав на спокійне проживання. Тим більше, що на вулиці немає ні магазинів, ні підприємств, це спальна вулиця».

Фото: ZIK
Фото: ZIK
Фото: ZIK
Фото: ZIK

«Ми зверталися із заявами у вересні 2016 року, вони нашу думку знали від самого початку. Мер мені наголосив: ви заперечуєте проти створення парковки, значить не будете мати дороги», – додала Н.Шачіна.

Проти облаштування парковки на вулиці виступає й інший мешканець, депутат Городоцької міської ради Андрій Батюкевич. «Мешканці вулиці зацікавлені, щоби там жити були комфортно і щоб наші діти не дихали вихлопними газами. Ця вулиця не є торговельна, а житлова. Паркомісць там бути не має», – підкреслює депутат та обіцяє аналізувати проект на дотримання ДБН.

Черговий «недоремонт» від міської ради?

На вул. Валовій досі було дві смуги руху із одностороннім рухом, які розділяла зелена зона, де росла ціла алея молодих лип. Ця бічна від центральної вулиці у Городку (вул. Львівської) справді давно потребує ремонту.

Спеціаліст відділу містобудування, архітектури та ЖКГ Городоцької міськради Володимир Горон розповів, що передбачає її капремонт.

Фото: ZIK
Фото: ZIK

«Частина зеленої зони піде під розширення проїжджої частини дороги до 6 метрів, інша частина – під паркувальні місця. Робимо двохсторонній рух транспорту на вул. Валовій – з вулиці Нижні Пасіки до вул. Перемишльської. Залишиться невеличка зелена смуга, де стоять опори електропередач. Далі паркомісця. Загальна ширина під паркомісця – 5 метрів (близько 40 паркомісць) і 3,5 метри буде під’їзд до парковки. І 1,5 м залишається на облаштування тротуару», – розповів посадовець.

Під час капремонту планується заміна водяних вводів від центрального водопроводу, влаштування дощової каналізації. Старі газові мережі не чіпатимуть, як і величезні електроопори із масою дротів, що надалі стоятимуть рядком посередині вулиці й псуватимуть її естетичний вигляд.

«Щодо газових мереж – контактували з газовою службою, отримали відписку. Каналізація цієї вулиці вирішувалася раніше. Питання електроопор не знімається, це питання найближчого майбутнього. Такий підхід до капітального ремонту вулиці (її викладатимуть бруківкою, – ZIK) дасть змогу у подальшому виконати заміну цих опор, можливо, на сучасні ліхтарі вуличного освітлення із переведенням на підземні кабельні мережі. Оскільки вулиця буде в бруківці, це дасть змогу безболісно влаштувати ці кабельні мережі – демонтувати бруківку і потім її відновити», – пояснив В.Горон.

З іншого боку, проводити ці роботи після ремонту і зривати бруківку – не дуже по-господарськи, у такому випадку можна говорити про нераціональне використання коштів.

І таких недоремонтів у Городку немало. На головній вулиці міста – Львівській, яку якраз ремонтують, облаштували тротуари, де прямо посередині стоять старі опори вуличних ліхтарів.

Замість компромісу із мешканцямишантаж

Володимир Горон вважає, що мешканці не повинні втручатися у питання ремонту доріг. «Мені було би прикро, якщо би я втручався в роботу хірурга, який виконує якусь складну операцію. Знаю, що в будь-якій справі існують опоненти. Звісно, їх думку треба чути і з нею треба рахуватися, проте люди повинні розуміти: для того, щоби щось отримати, треба чимось жертвувати, приймати якісь кардинальні заходи. Ми йдемо у тому напрямку, щоби якось осучаснити місто. Це один із найскладніших проектів, який на даний час реалізується».

«Понад 80 км у Городку потребують ремонту. Є нові мікрорайони, просто двері не закриваються, люди просять не те що капітального, а поточного ремонту. Коштів катастрофічно не вистачає.

У нас завжди врахувати думку людей надзвичайно проблематично», – каже він.

На запитання, чому не знайшлося інших територій для облаштування місць для паркування, зокрема, поблизу діючих торгових центрів, ринків у центрі Городка, а лише на житловій вулиці Валовій – В.Горон не дає конкретної відповіді, зазначає про судову тяганину із одним із підприємців.

Міський голова Городка Роман Кущак у розмові із мешканцями вул. Валової вдається до певного шантажу: мовляв, або такий ремонт, або ніякий.

«На капремонт вул. Валової передбачено 5,5 млн грн. Скажіть, нас на «ура» Підгір’я (інша вулиця у Городку, – ZIK) не прийме, якщо ми цих 5 млн грн вкладемо, щоб у них прокласти дорогу, а не робити тут. На «ура» прийме», – заявляє мер та дивується: «Чому ви не тішитеся тому, що робиться під вікнами?!».

Фото: ZIK
Фото: ZIK
Фото: ZIK
Фото: ZIK
Фото: ZIK
Фото: ZIK

Мер переконує: у результаті ремонту плюсів для мешканців буде набагато більше: «Плюси для мешканців – відведення води з дороги, тротуар облаштований та підвищений. У перспективі, аби унеможливити заїзд на тротуар, можна поставити стовпчики. Мінус – не залишається місця для зелених насаджень. Але ви маєте свій двір, де психологічно можете розвантажити очі зеленою зоною. Плюсів набагато більше».

«На вулиці приватна забудова, і люди мають у подвір’ях достатньо зелених зон. Чи не можемо ми знехтувати цими 20-ма деревцями (насправді дерев 40, – ZIK), щоб у вас під вікнами не було хаосу і щоби зробити в такий достойний спосіб? Передбачається встановлення паркомісць, щоби люди, які приїжджають на базар чи ще кудись мали можливість поставити автомобіль», – додає міський голова.

Термін здачі дороги – 6 місяців. Але, запевняє мер, будівельники планують завершити усе набагато швидше. Роботи виконує ТзОВ «Будівельний комплекс «Сантехбуд».

Мешканці вулиці, зокрема, діти із сумом спостерігали, як викорчовували цілу алею лип і вивозили… на смітник. Люди констатують: готові вдаватися до радикальних дій, створили вуличний комітет. Уже виникають конфлікти між робітниками, які виконують роботи, та місцевими мешканцями. Їм прикро, що міська влада так нехтує думкою громадян, які її обирали.

Наталія Шутка,
IA ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-24 13:05 :56