четвер, 23 серпня, 2018, 17:43 Світ
Важливе відкриття в історії еволюції: виявлено міжвидовий гібрид
o2.pl

Науковці встановили, що 13-річна дівчинка, рештки якої виявили у печері на Алтаї, була дитиною неандерталки і денисівця. Завдяки цьому відкриттю, вчені вперше отримали докази того, що різні види гомінідів схрещувалися.

Про це повідомляє О2 з посиланням на The Scientist.

Дослідники вивчали фрагменти ДНК із залишків 13-річної дівчини, яка жила 90 000 років тому. Результати їх приголомшили – з’ясувалося, що це перший відомий випадок потомства двох різних видів.

Мати дівчини була неандерталкою, а батько – денисівцем. У зразку взятому з кісток пальця, дослідники виявили фрагменти генетичного коду, що належать обом видам предків людини. ДНК містила 23 пари хромосом.

У половини з них були молекулярні маркери матері (неандерталки). Хромосоми ж її батька чітко вказали, що він був денисівцем. Але на вчених очікував ще один сюрприз – в ДНК батька, виявили сліди генетичного коду його предка-неандертальця. Звідси висновок про те, що схрещування видів траплялося і набагато раніше. Однак дослідники підкреслюють, що подібні випадки не були частими, бо інакше види не зберегли б свої індивідуальні риси.

«Це надзвичайно прямі докази. Я можу сказати, що ми їх спіймали майже на гарячому», – зазначив молекулярний генетик з Інституту Макса Планка (Німеччина) Сванте Паабо, який очолював групу дослідників, що зробила відкриття.

Залишки 13-річної дівчини були знайдені в Денисовій печері на Алтаї (Росія). Вісім років тому дослідники виявили ДНК, яка не відповідала раніше відомим. Таким чином, виокремлено ще один вид протопластів сучасної людини. Від назви печери, де знайдено рештки, його назвали Денисівська людина.

Денисівці відокремилися від неандертальців 400 000 років тому. Обидві групи мали спільного предка, який емігрував з Африки кілька сотень тисяч років тому. Виявлення залишків дитини, яка було результатом схрещення двох видів, змусило науковців по-новому поглянути на еволюцію.

«Модель ізоляції населення не точна. Інші групи, які співіснували з ними є частиною нашої історії», – зазначила Емілія-Уерта Санчес, генетик з Університету Брауна, яка вважає, що не варто поділяти на окремі види неандертальців, денисівців та сучасну людину.

Більшість вчених, натомість, дотримуються думки, що це різні види гомінідів. Вони порівнюють тогочасну Землю зі світом створеним письменником Дж. Р. Толкіном – тоді не було ні хоббітів, ні гномів, ні ельфів, але одночасно жили різні види наших предків. Тепер з’явилися свідчення того, що вони не тільки жили, але й схрещувалися.

Сучасні люди з Європи та Азії мають близько 2% неандертальської ДНК. У свою чергу, в генетичному коді жителів Східної Азії та Тихоокеанських островів відсоток ДНК денисівців сягає близько 6%.