п'ятниця, 17 серпня, 2018, 12:39 Економіка
Ксенія Ляпіна: Аналіз УЗ щодо уніфікації тарифів на «порожняк» є поверхневим
Вантажні вагони. Фото: Марієнко Андрій/УНІАН
Вантажні вагони. Фото: Марієнко Андрій/УНІАН

Аналіз «Укрзалізниці» щодо уніфікації тарифів на порожні залізничні вагони є поверхневим, недостатнім і таким, що не охоплює всіх порушених питань.

Про це під час засідання, присвяченого з’ясуванню реальної ситуації на ринку залізничних перевезень, заявила голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна, інформує «МінПром».

Представники транспортної галузі не провели достатній аналіз для прийняття наказу Міністерства інфраструктури «Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України, і пов’язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів», наголосила вона.

«Аналіз, який зробив розробник, м’яко кажучи, поверхневий, недостатній і не охоплює всі ті питання, які сьогодні піднімалися», – вважає голова Держрегуляторної служби.

Ксенія Ляпіна зазначила, що такий аналіз мав бути проведений Міністерством інфраструктури, «але все робиться на «Укрзалізниці», хоча вона господарюючий суб’єкт і абсолютно природно дивиться на цей процес у власних інтересах».

До наступної наради, яка відбудеться 29 серпня, розробник попрацює над своїм аналізом і аргументацією, впевнена голова Держрегуляторної служби.

«Тому що насправді аргументація під час сьогоднішнього обговорення змінилася. Спочатку мова йшла про те, що це все в інтересах клієнтів, в кінці виявилося, що це все робиться з іншою метою», – зазначила Ксенія Ляпіна.

З її слів, наказ Мінінфраструктури виглядає просто як приховане підвищення інфраструктурної складової у залізничному тарифі, яка зовсім не дерегулювалась. «Дерегулювати тільки вагонну складову. А в даному випадку, хоча мова йде про вагони та їх повернення насправді, як вказали фахівці, це інфраструктурна складова», – зауважила Ксенія Ляпіна.

«Третє питання, яке хвилює мене найбільше. Відбулася дерегуляція вагонної складової, одним із наслідків повинно було стати вирівнювання ціни вагонів залізниці та приватного ринку. Сьогодні всі учасники, і «УЗ», і бізнес, який користується послугами як «УЗ», так і приватних перевізників, підтвердили, що вирівнювання не відбулося. Ціни («УЗ» і приватних компаній. – Ред.) залишилися з великою різницею, тобто доступність послуг з урахуванням приватних вагонів чимось складним і ніхто не відповідає на питання, чому саме?» – сказала голова Держрегуляторної служби.

Нагадаємо, раніше керівники профільних промислових асоціацій звернулися до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням дати відповідні доручення Міністерству інфраструктури і «Укрзалізниці» щодо відкликання та скасування проекту наказу міністерства «Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України, і пов’язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів». Вони вважають, що запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників в грошовому вимірі на 5 млрд грн на рік.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-15 22:38 :40