понеділок, 13 серпня, 2018, 16:03
Нахабна схема, або Як профспілкові боси забрали у дітей залізничників табір у Брюховичах
12

Ще рік тому у Брюховичах на вулиці Львівській, 92 діяв реабілітаційний кардіологічний центр при лікарні Львівської залізниці. Ще раніше тут функціонував піонерський табір та профілакторій для дітей тих же залізничників. Але чи то діти перевелись, чи багатотисячний колектив «колєйовців» стали абсолютно здоровими, але заклад закрито, а на його місці проведено підготовчі роботи, імовірно, для будівництва.

Дуже хотілося вірити в те, що залізничники вирішили провести тут капітальний ремонт та дати санаторію друге життя, про що журналісти ІА ZIK і спитали у інформаційному запиті від 12 червня, але реалії, очевидно, не такі радісні. Підприємство «Рокс-Львів» Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці просто через сумнівні оборудки передало третім особам профілакторій, а разом з тим 8 гектарів дорогої брюховицької землі. Очевидно, не без благословення вищих чинів державного монополіста, а також, не виключено, й неофіційних кураторів Львівської залізниці.

«Не ваша справа, що ми зробили з державним майном»

Відповідь на запит довелося чекати довго! Спочатку Львівська залізниця повідомила, що нам потрібно звертатися на адресу «Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці, що не є структурним підрозділом та не підпорядковується регіональній філії Львівська залізниця». Зрештою, вони й самі скерували їм наш запит, про що ми дізнались з двох відповідей від профспілки, які отримали. Ну, може, не зовсім відповідей, а повідомлень від 20 червня та 2 липня про те, що «у зв’язку з потребою опрацювання значного обсягу інформації для підготовки вичерпної відповіді на вищезгаданий запит адміністрація підприємства «Рокс-Львів» Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці, на балансі якого перебував Дитячий оздоровчий табір «Супутник» (смт. Брюховичі, вул. Львівська, 92) відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації продовжує термін надання інформації до 20 робочих днів». Що цікаво, в обох листах вказано, що табір саме перебував на балансі організації, тобто, у минулому часі.

База «Супутник» у Брюховичах. Фото: ZIK
База «Супутник» у Брюховичах. Фото: ZIK

Та минув відведений термін, а відповіді не було. Після дзвінка виконавцю листа (яким, до речі, виявився один зі бенефіціарів, а за сумісництвом директор, «Рокс-Львів» Віктор Обертан) на телефон, вказаний у відповіді профспілки, нам спочатку представились аптекою, де нічого не знають про запит. Але після чіткого роз’яснення все ж обіцяли передати інформацію. І, о диво, наступного дня на електронну скриньку надійшла відповідь. Щоправда, написана вона була в кращих традиціях постсовкових чиновників, яким, скоріш за все, є що приховувати:

«На Ваш запит № 12/06-06/18 від 12 червня 2018 р. повідомляємо, що Дорожна профспілкова організація Львівської залізниці не відноситься до суб’єктів, які визначені Законом України Про доступ до публічної інформації – розпорядниками публічної інформації».

Тобто, спочатку попросили 20 днів на підготовку відповіді, а потім, очевидно, відчувши загрозу публічності, відмовили у відповіді.

Тож, наразі ми надсилаємо нові запити на Львівську залізницю, Дорожню профспілкову організацію Львівської залізниці, профспілку «Рокс-Львів», прокуратуру Львівської області та НАБУ, спробуємо відстежити долю майже 8 гектарів землі та профілакторію у елітних Брюховичах.

Кирпа врятував майно залізниці від олігархів, але не від профспілкових ділків

Цікаву загальну інформацію про підприємство «Рокс-Львів» Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці, його власність та бенефіціарів дає на своїй Фейсбук-сторінці ГО «Учасник АТО Львівської залізниці» під заголовком: «Кому належить майно профспілки працівників Львівської залізниці, трудовому колективу чи голові???».

База «Супутник» у Брюховичах. Фото: ZIK
База «Супутник» у Брюховичах. Фото: ZIK

У дописі йдеться про те, що Дорожній комітет профспілки Львівської залізниці був створений у 2003-2004 рр. з метою передати йому майно санаторіїв залізниці, яке мали намір приватизувати, близькі до Кучми, олігархи. Тоді Георгій Кирпа врятував оздоровницю, передавши їх у власність усіх залізничників, в особі профспілки. Ці процедури були проведені по всіх підрозділах підприємства України. На Львівській залізниці йшлося про:

  • пансіонат «Львівський залізничник» в м. Судак, АР Крим;
  • пансіонат «Галичина» в смт. Лазурне, Херсонської області;
  • табір відпочинку «Супутник» в м. Львів – Брюховичі;
  • табір відпочинку «Трембіта» в с. Циганівці, Закарпатської обл.

Отож, вберегти від чужих зазіхань вдалося, але бажання «накласти лапу» на цінне майно не зникло.

Схема, як профспілки державне роблять приватним

«Постановою президії Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці від 01.10.2004 року № П-23 вищезгадані пансіонати і табори вартістю 60 млн грн були передані до статутного фонду «Рокс-Львів». Зроблено це було, як вважають ветерани АТО, незаконно, оскільки думки трудового колективу ніхто не питав. І, крім Львівської залізниці, на інших підрозділах Укрзалізниці така схема передачі майна трудових колективів ніде не використовувалась.

А от підприємство «Рокс-Львів» Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці вже є суто комерційною «конторою», яка до захисту інтересів трудового колективу не має жодного відношення. Як бачимо, його засновником є профспілка, а от кінцевими вигодонабувачами – вже фізичні особи. Його завданням, можна припустити, було управління пансіонатами, з метою отримання прибутку. Але і це не дає йому право на відчуження власності трудового колективу державного підприємства.

ДПОЛЗ
ДПОЛЗ

21 січня 2016 року створено ТОВ «Дитячий оздоровчий табір «Супутник» підприємства «Рокс-Львів» Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці». Його засновниками є ПП «Резорт Сервіс» та підприємство «Рокс-Львів», яке внесло в статутний фонд 797 тис. 464 грн, тобто, власне, можна припустити, майновий комплекс бази у Брюховичах.

ТОВ
ТОВ

Як відзначають у своєму дописі ГО «Учасник АТО Львівської залізниці», «чим займається приватне підприємство «Резорт сервіс», не відомо, оскільки воно було створено наприкінці грудня 2015 року. Власником підприємства є нікому не відома на залізниці Касько Тетяна Василівна, що проживає в м. Калуш, на Івано-Франківщині».

внески
внески

У переліку видів діяльності основним зазначено «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна», але, разом з тим, готельний та будівельний бізнес.

Наступним кроком оборудки стало те, що у березні-травні ТОВ «Дитячий оздоровчий табір «Супутник» перереєстроване на третю особу – його співдиректором (разом зі згаданим нижче Володимиром Петришиним) та кінцевим бенефіціаром став Козаков Лев Вікторович.

І наостанок, щоби кінцево заплутати сліди, 22 червня 2017 року правонаступником ТОВ «Дитячий оздоровчий табір «Супутник» підприємства «Рокс-Львів» Дорожньої профспілкової організації Львівської залізниці» став ТОВ «ДОТ «Супутник» підприємства «Рокс-Львів»«. Його засновниками виступають ті ж «Резорт сервіс» та «Рокс-Львів». Але цього разу співвідношення власності не 91 на 9%, а 50% на 50 %. Правда, бенефіціаром і надалі на 100% залишається Лев Козаков. І що слід відзначити, тепер з назви зникла згадка про залізницю, а, отже, і, можна припустити, право власності.

ДОТ
ДОТ

Отож, проста схема: майно перейшло профспілці – профспілка передала комерційному підприємству – підприємство увійшло, разом з часткою майна, у структуру ТОВ – ТОВ перейшло у власність третьої особи. Все! Був табір на площі 8 гектарів у Брюховичах у власності Львівської залізниці, а став майновим комплексом у приватному управлінні. Та, що цікаво, двома засновниками у рівному співвідношенні залишаються «Резорт сервіс» та профспілкове підприємство «Рокс-Львів».

<nbsp;>

Але є й ще одна цікава обставина, яку вдалося з’ясувати завдяки витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Отож, більшу частину майнового комплексу бази «Супутник» на вулиці Львівській, 92 справді належить ТОВ «ДОТ «Супутник» підприємства «Рокс-Львів». Але не все. Решту є у власності ТОВ «Львівська девелоперська компанія», яка належить партнеру Лева Козакова по ТОВ «Дитячий оздоровчий табір «Супутник» Володимиру Петришину. Він раніше працював, згідно з даними декларацій, обліковцем міри та виробів ВП «Рава-Руський шпалопросочувальний завод» ПАТ «Українська залізниця, а на даний момент Директор виробничого структурного підрозділу «Львівська спеціалізована дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву з велоспорту «Локомотив» на Львівській залізниці. Засновником «Львівської девелоперської компанії» є загадковий та екзотичний Хаахр Пірет, який, правда, зареєстрований за цією ж адресою, що і власник Резорту Лев Козаков, а саме, у Львові на вулиці Шафарика 4/5.

«Так із власності трудового колективу зник колишній дитячий табір «Супутник» (до останнього ці приміщення використовувались як кардіологічне відділення клінічної лікарні Львівської залізниці), який розташовувався майже на 8 га землі в передмісті Львова, смт. Брюховичі», – з сумом резюмують у дописі ветерани АТО з залізниці.

Імовірні вигодоотримувачі оборудки та їх звязок з одіозними «королями залізниці» братами Дубневичами

Виходячи із даних реєстру, кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) в «Рокс-Львів» є Обертан Віктор Степанович та Сенишин Андрій Андрійович.

Обидва – заслужені профспілкові лідери, які перебувають на профспілкових посадах вже десятки років. Формально керівником підприємства є Віктор Обертан. Але більш цікавим у цій схемі є Андрій Сенишин, значний профспілковий діяч Львівської залізниці. У даному випадку він, що цікаво, у свій час очолював Дорожню профспілкову організацію Львівської залізниці, на баланс якої були передані ці бази відпочинку. А також став бенефіціаром підприємства «Рокс-Львів», яке, тепер вже на комерційних засадах, управляє майном та провело оборудку з табором «Супутник» у Брюховичах. І, що цікаво, Обертан та Сенишин залишаються співзасновниками ТОВ, що стало кінцевим власником «Супутника», маючи там 50% акцій.

Сенишин_1
Сенишин_1

Людина з таким же прізвищем та по-батькові Сенишин Ігор Андрійович, імовірно його син, був Начальником структурного підрозділу «Служба матеріально-технічного забезпечення» Регіональна філія «Львівська залізниця» Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», звідки, судячи з поданої декларації, звільнився у липні 2018 року. Імовірною причиною можуть бути виявлені зловживання при закупівлях.

Був депутатом ЛОР від БЮТу у 2006-10 роках та куратором Пустомитівського району від обласного бюро партії. Згодом, кандидат у Львівську облраду від БПП. А ще він значиться помічником народного депутата Богдана Дубневича. А також одним з керівників Благодійного фонду «Братів Дубневичів».

Сенишин_2
Сенишин_2

Сам же головний бенефіціар оборудки, Лев Козаков, є співвласником Адвокатського об’єднання «Юридична компанія «Козаков і партнери». Також у його власності є ряд підприємств будівельної та ресторанної галузі.

Яка доля решти активів, якими управляє «Рокс-Львів»

Отож, виглядає, базу «Супутник» передали у приватну власність. А що з рештою активів?

Пансіонат «Львівський залізничник» в м. Судак «націоналізувала» окупаційна адміністрація Криму.

Пансіонат «Галичина» в смт. Лазурне Херсонської області залишився у власності залізничників, але перебуває, за відгуками відвідувачів, у жалюгідному стані.

Табір відпочинку «Трембіта» в с. Циганівці на Закарпатті також поки залишається у власності профспілки.

База «Супутник» у Брюховичах. Фото: ZIK
База «Супутник» у Брюховичах. Фото: ZIK

Отож, напрошується висновок, що певні діячі профспілкового руху на залізниці не менш цинічні та нахабні, аніж окупаційна адміністрація у Криму. От лише на тимчасово окупованій території це все робиться з легкої руки злочинної влади та Російського агресора, а що ж керує діями чиновників Львівської залізниці?

Аналітична група ІА ZIK

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Top
2018-11-20 22:29 :09