понеділок, 13 серпня, 2018, 20:16 Політика
Голова КВУ назвав Україну антирекордсменом у Європі за витратами на вибори
ZIK
ZIK

За витратами на виборах Україна є антирекордсменом серед країн європейської спільноти. Українські партії витрачають на виборах удвічі-втричі більше коштів, аніж їхні польські колеги, притому що країна перебуває у стані війни із РФ та має низку кризових явищ.

Про це в ефірі програми «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK під час телефонного включення заявив голова Комітету виборців України Олексій Кошель.

Голова КВУ зауважив, що мало політичних сил в Україні займається розбудовою своїх регіональних організацій, натомість партії знаходять «замінники» у вигляді масованих рекламних та агітаційних кампаній.

«Стосовно коштів, здавалося б, це особисте питання партій, куди вони витрачають кошти, але ми наголошуємо на тому, що частина коштів, яку партії витратили на самопіар, – це кошти, отримані ними у рамках державного фінансування. Тобто платники податків оплачують діяльність політичних партій, натомість політичні партії за гроші платників податків показують їм рекламу, і в більшості це беззмістовна реклама», – наголосив Олексій Кошель.

На його думку, в Україні слід вдосконалити законодавство про держфінансування партій, чітко визначивши напрями, за якими політичні сили можуть витрачати державні кошти, а також передбачити повну заборону на витрачання коштів на рекламу.

Голова КВУ вважає, що держфінансування партій як перший крок є правильним, головним результатом якого є те, що понад 90% коштів, які витрачають партії, – державні, а через фіктивні схеми тепер залучають менше 10% грошей.

«Тобто, на перший погляд, партії позбулися залежності від олігархів, але зараз варто на законодавчому рівні робити наступні кроки, щоб ми отримали реальний результат. Перше – вдосконалити закон про держфінансування, друге – поставити надзвичайно чіткі запобіжники для того, щоб зменшити кількість коштів на виборах, тому що, на превеликий жаль, за витратами на виборах… ми є антирекордсменами серед країн європейської спільноти. Це надзвичайно сумна картина, коли українські партії витрачають на виборах удвічі-втричі більше коштів, аніж їхні польські колеги, притому що країна перебуває у стані війни з Росією та має низку кризових явищ», – наголосив Олексій Кошель.

Голова КВУ вважає, що першочерговим завданням ВРУ є внесення змін до законодавства, щоб зробити вибори в Україні дешевшими і доступнішими.

Нагадаємо, за даними Комітету виборців України, протягом квітня-червня парламентські політичні партії сукупно витратили 150,2 млн. грн. Третину коштів було спрямовано на оплату рекламних матеріалів – 46,3 млн. Серед партій, представлених у ВРУ, на рекламу в другому кварталі 2018 року найбільше витратила «Батьківщина» – 24,8 млн грн. На другому місці за витратами на рекламу – «Самопоміч» (6,6 млн грн), на третьому – Радикальна партія Олега Ляшка з 6,5 млн грн. «Опозиційний блок» – 4,2 млн., БПП витратив на рекламу 3,1 млн, «Народний фронт» – 900 тис. грн.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-13 06:45 :43