п'ятниця, 10 серпня, 2018, 10:40 Економіка
Омелян розповів, як мінімізувати ризики під час незалежного інженерного контролю доріг
Фото: kmu.gov.ua
Фото: kmu.gov.ua

Потрібно мінімізувати ті ризики, які можуть виникнути під час запровадження незалежного інженерного контролю, не дати перетворити цей інститут на формальність чи корупційний механізм, якщо хтось намагатиметься мати своїх «кишенькових» інженерів-консультантів

Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян, 9 серпня, під час засідання робочої групи з питань узагальнення практики застосування законодавства про незалежний інженерний контроль (оцінку) технічного стану автомобільних доріг та якості дорожніх робіт і розроблення пропозицій щодо його вдосконалення, – повідомляє прес-служба відомстваю

В робочій групі беруть участь представники Мінрегіону, Мінекономіки, Укравтодору, Укрзалізниці, Офісу підтримки реформ Мінінфраструктури, Асоціації Інженерів – Консультантів України – FIDIK громадських організацій та інших експертних організацій.

Під час засідання обговорено основні положення розробленого учасниками робочої групи проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо участі інженера-консультанта у реалізації будівельних проектів».

«Наше завдання – мінімізувати ті ризики, які можуть виникнути під час запровадження незалежного інженерного контролю, не дати перетворити цей інститут на формальність чи корупційний механізм, якщо хтось намагатиметься мати своїх «кишенькових» інженерів-консультантів», – зазначив Володимир Омелян.

Міністр інфраструктури також запропонував вивчити досвід країн ЄС, де під час здачі об’єкту присутній не тільки замовник, інженер-консультант FIDIK, а також і представник місцевої влади: «Логіка дуже проста – у нас все більше фінансування спрямовується в області, ми також сподіваємось залучити кошти міжнародних фінансових організацій на реалізацію проектів в областях, але контроль та відповідальність на місцях наразі викликає багато зауважень».

Відповідно до законопроекту, розробленого робочою групою, замовник будівництва, виходячи з власних потреб і можливостей, самостійно приймає рішення щодо необхідності укладення договору про надання послуг з інженером-консультантом. При цьому в окремих випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, залучення інженера-консультанта може бути обов’язковим. Такі можливості закладено, насамперед, для реалізації складних інфраструктурних проектів у сфері дорожнього будівництва, залізничного транспорту, при споруджені морських портів, аеропортів та аеродромів.

Передбачено, що у разі залучення замовником інженера-консультанта та покладання на нього частини обов’язків замовника за договором підряду, інженер-консультант нестиме відповідальність перед підрядником за невиконання або неналежне виконання таких обов’язків. Також інженер-консультант в частині делегованих повноважень може бути об’єктом державного архітектурно-будівельного контролю.

Підвищення якості робіт та зниження ризиків при реалізації будівельних проектів пропонується здійснювати шляхом одночасного залучення інженера-консультанта та запровадження страхування, яке, на відміну від традиційної системи штрафних санкцій і дозвільних процедур, забезпечує не лише належну якість будівництва, але й захист інтересів усіх сторін і відшкодування збитків у разі завдання шкоди під час будівництва та гарантійного строку. Тому законопроектом пропонується передбачити можливість видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію об’єктів, що споруджувалися із залученням інженера-консультанта та щодо яких є договори страхування будівельно-монтажних робіт і цивільної відповідальності основних учасників будівництва, на підставі виданої страховою компанією та інженером-консультантом гарантії якості. Таке посилення відповідальності суб’єктів ринку дозволить знизити рівень державного контролю та сприятиме подальшій дерегуляції у будівництві.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-10-18 08:30 :20