понеділок, 6 серпня, 2018, 18:01 Львів
Романтичний дует скрипки та фортепіано від прославлених музикантів

«На межах романтизму» – таку незвичайну назву матиме концерт скрипаля Ореста Смовжа та піаністки Діани Чубак, який відбудеться у суботу, 11 серпня, у Львівському органному залі. Діана та Орест розповіли про твори, які звучатимуть у їхньому виконанні, про походження назви концерту, а також про те, кому на сцені належить першість – скрипці чи фортепіано.

Орест Смовж і Діана Чубак – молоді українські музиканти, які вже мають чималий досвід за плечима. Скрипаль Орест Смовж навчався в Сінгапурі та США. З вересня шліфуватиме майстерність в Інституті Пібоді у Балтиморі (США) у всесвітньо відомої скрипальки Мідорі Ґото. Орест – переможець міжнародного конкурсу скрипалів ім. Т. Вронського (Варшава, 2015), концертує в Європі, Азії, Штатах, Австралії.

Діана Чубак – піаністка з Тернополя, закінчила Львівську музичну академію, брала уроки у провідних піаністів світу. Багато виступала в Україні у якості солістки. Зовсім нещодавно Діана закінчила Міжнародну літню музичну академію в німецькому містечку Оксенгаузен (ISAM), а після повернення до Львова одразу поринула у підготовку до виступу з Орестом.

Орест і Діана виступатимуть разом уперше. Концерт дуету в Органному залі 11 серпня розпочне гастрольний тур Україною: 12 серпня вони гратимуть у Києві, в Ornament Art Space, 14 серпня – у Полтаві, в Літературно-меморіальному музеї В. Г. Короленка. До речі, програма на кожному концерті буде іншою, але всі виступи об’єднані єдиною темою «На межах романтизму».

Про незвичну назву концерту розповів Орест Смовж. «В якомусь сенсі всі твори навіть знаходяться за межами романтизму. Наприклад, Соната для скрипки з фортепіано №4 ля мінор Людвіґа ван Бетовена показує межу, де класичне та романтичне починають перетинатися. Ця соната не потребує ефектного фіналу, якого вимагає класицизм, є тільки тихе зникнення, вона закінчується у тиші й у тій самій мінорній тональності, що і почалась».

«Бетовен – один із моїх улюблених композиторів, – каже Діана. – Мені близький його темперамент, його емоційність. Грати його зі скрипкою буде дуже цікаво». За словами піаністки, виступ у дуеті – це командна робота, від якої відчуваєш справжній адреналін. «Це дуже класне відчуття, коли на пару з кимось твориш музику!».

Часто у дуеті скрипки та фортепіано першість віддають скрипці. «Першість є тільки у розташуванні інструментів на нотному папері та у тому, що зазвичай скрипаль виходить першим на сцену, – каже Орест. – Сонати Бетовена і Брамса, які ми гратимемо, при першій публікації називались сонатами для фортепіано і скрипки. Рапсодія Равеля «Циганка» була написана для скрипки і luthéal – суміші фортепіано і цимбалів. Єдиний твір із нашої програми, в якому начебто скрипка передувала фортепіано у назві (принаймні в першому виданні), – це соната Енеску, але перше виконання сонати він провів за фортепіано, а не за скрипкою, тому це не рахується».

Виконавці розповіли і про тонкощі підготовки до виступів. Наприклад, піаніст має вміти швидко адаптуватися до нового інструменту. Іноді на це є не більше п’яти хвилин, розповідає Діана: «Але мені достатньо спробувати кілька місць, де потрібно видобувати певний звук, або зрозуміти певні акустичні особливості залу». «У той же час, коли Діана виступає у хорошому залі, то має хороший рояль, а де я б не грав, моя скрипка не стає кращою», – жартує Орест.

Цей вечір в Органному залі проходитиме в межах Reelax-weekend’у – серії концертів із музикою для відпочинку. «Для мене виконання музики і є релаксом, – каже піаністка. – Я справді відпочиваю й отримую задоволення. Сподіваюся, це відчуття передасться і слухачам, які прийдуть на концерт розслабитися та насолодиться нашим виконанням».

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-19 20:26 :54