четвер, 2 серпня, 2018, 10:12 Політика
У Мінінфраструктури знайшли спосіб боротьби з корупцією на дорогах
Співробітник Державної служби України з безпеки на транспорті стежить за рухом великовантажного транспорту. Фото: Ратинський В'ячеслав/УНІАН
Співробітник Державної служби України з безпеки на транспорті стежить за рухом великовантажного транспорту. Фото: Ратинський В'ячеслав/УНІАН

Мінінфраструктури візьметься за імплементацію автоматичного зважування транспортних засобів після того, як в Україні до кінця року запрацюють пілотні комплекси WiM (Weight-in-Motion – зважування в русі)

Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян, інформує 2000.ua.

Уже на цьому етапі, зауважує міністр, рівень корупції суттєво знизиться. «У нас буде два фактори, які даватимуть подвійну гарантію. Перше – це об’єктивна фіксація автоматичної системи зважування в русі того чи іншого автомобіля з його реальними параметрами загальної маси, а також – на вісь. Це потім підтвердить інспектор.

Якщо ми будемо бачити, що система зафіксувала, але при цьому інспектор його не зупинив, або раптом зупинив, але дані кардинально інші – це буде підставою для порушення розслідування проти в цього інспектора. Тобто уникнути покарання за перевантаження вже не вдасться», – підкреслив Омелян.

Він додав, що системи WiM не дають шансів для трактування результатів зважування. Після того, як система WiM буде закріплена в законодавстві України, весь процес зважування перейде в автоматизований режим, як це сьогодні є в країнах ЄС. Перевізники-порушники відразу ж одержуватимуть повідомлення про штрафні санкції за перевантажений транспорт.

В Укртрансбезопеці запропонували компаніям-перевізникам, що порушують вагові норми, вже сьогодні подумати про те, як організувати логістику без порушень, оскільки технічно обійти WiM неможливо – комплекс перекриває дорогу по всій ширині. А автоматизований процес зведе до нуля корупційні можливості.

За словами виконувача обов’язків голови Укртрансбезпеки В’ячеслава Дідьківского, насамперед перевізники можуть скористатися можливостями залізниці, де немає обмежень по вазі. Другий варіант – дочекатися ухвалення законопроекту «Про внутрішні водні шляхи», який регламентує вантажоперевезення рікою Дніпро. Дідьківскій зазначив, що велика частина перевізників вже сьогодні дотримується вагових нормативів. Крім того, частина компаній вже береться контролювати порушників.

«Перевізники дзвонять нам і кажуть: «Ми тут зупинили транспортний засіб з перевантаженням. Приїжджайте, будь ласка, і зважте його», – розповів Дідьківскій. Він також додав, що сьогодні вже немає випадків, щоб перевізники протестували проти систем зважування.

Нагадаємо, раніше Укртрансбезпека виступила за відкриття даних зважування WiM для широкого загалу, аби продемонструвати суспільству тих, хто руйнує автомобільні дороги. Відповідний відкритий реєстр вже розробляється. На думку чиновників, громадський тиск допоможе загальній системі контролю й унеможливить підкуп інспекторів, оскільки дані зважування WiM і результати перевірки автотранспорту інвестором можна буде зіставити.

Довідка

Система динамічного зважування WiM – це комплекс обладнання, призначений для вимірювання маси рухомих вантажних автомобілів. На відміну від традиційних систем, їх пропускна здатність набагато вища. Системи WiM використовують спеціальне програмне забезпечення, яке забезпечує моментальний збір всієї необхідної інформації і здатні зважувати вантажівки на швидкості до 130 км/год. Для установки перших шести площадок зважування в русі «Укравтодор» планує використати частину коштів кредиту Світового банку в рамках впровадження Проекту розвитку дорожньої галузі (RSDP) і Пілотного проекту з впровадження системи зважування в русі (WIM).

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-12 20:41 :28