понеділок, 30 липня, 2018, 10:06 Львів
Обіцяного 10 років чекають: як у Львові «будують» автостанції для приміських маршруток
Автостанція «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: ZIK
Автостанція «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: ZIK

За 10 років у Львові, попри обіцянки міської влади, не збудовано жодної автостанції для автобусів приміського та міжміського сполучення.

Обіцянкацяцянка

Ще 2009 року ухвалою Львівської міськради було визначено чотири локації, де мали постати нові автостанції – для відправлень автобусів Золочівського, Яворівського, Городоцького та Бібрського напрямків:

з/п

Автобусна станція для відправлень автобусів за напрямками

Площа,

га

Адреса земельної ділянки

Категорія земель

1

Золочівський напрямок

1,37

вул. Личаківська, 227

землі житлової 

та громадської забудови

2

Яворівський напрямок

0,58

вул. Т.Шевченка-вул. І.Величковського

землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення

3

Городоцький напрямок

1,34

вул. Городоцька-вул. Збиральна

землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення

4

Бібрський та Ходорівський напрямки

0,48

вул. Пасічна-вул. Зелена

землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення

 

Але віз і нині там: замість обіцяних автостанцій для приміських маршруток – звичайні зупинки просто неба і МАФи.

Конкурс на визначення інвесторів для будівництва АС для відправлення автобусів у Бібрському та Ходорівському напрямках на вул. Пасічній-Зеленій та Городоцького напрямку на вул. Городоцькій-Збиральній, оголошений у 2015 році, завершився нічим – конкурсна комісія не змогла обрати переможця. Відтоді будівництво АС відклали у довгу шухляду.

Як зазначає у коментарі IA ZIK директор департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської ОДА Роман Кокотайло, на сьогодні жодних зрушень щодо будівництва нових автостанцій у Львові немає, новий конкурс досі не оголошено. Згідно з договорами, приміські та міжміські маршрутки курсують до існуючих автостанцій – «Західна», №1 (Центральний автовокзал на вул. Стрийській), №2 (Автовокзал «Північний»), №3 (вул. Петлюри), №4 (вул. Шевченка), №5 (вул. Луганська), №8 (площа Двірцева). Хоча повноцінною з цього переліку можна назвати лише одну – АС №2.

До слова, обласних чиновників та депутатів теж, як виглядає, мало хвилює ця проблема. Концепція пасажирських перевезень в області напрацьовується вже кілька років. Як запевнив Р.Кокотайло, документ врешті цього року буде подано до обласної ради. «Концепція готується, буде подана, думаю, до кінця серпня 2018 року», – запевнив Р.Кокотайло.

ЛМР продовжує товкти воду в ступі

Щодо будівництва нових автостанції у Львові – жодної конкретики. Начальник управління транспорту ЛМР Олег Партика у розмові із кореспондентом IA ZIK повідомив: Львівська міськрада напрацьовує концепцію щодо автостанцій, яка передбачатиме, щоб «не просто була автостанція, а всеохоплюючий хаб». Тобто, міські чиновники вкотре починають все спочатку.

Автостанція на вул. Зеленій у Львові. Джерело: Google Maps
Автостанція на вул. Зеленій у Львові. Джерело: Google Maps

«Ми проаналізували АС, які є Львові і де вони є. Найбільш проблемні – це на вул. Личаківській, на вул. Шевченка, на вул. Зеленій (ДСК кільце). Бачення по ДСК – перенести навпроти, по Шевченка – винести далі в Рясне, вул. Личаківська – триває пошук місця, – каже О.Партика. При цьому щодо майбутніх автостанцій він зазначає: «Це не має бути павільйон, платформи і все. Хочемо комплексно підійти до цього питання – щоб там був паркінг, завести туди громадський транспорт».

Автостанція №4 на вул. Шевченка у Львові. Джерело: Google Maps
Автостанція №4 на вул. Шевченка у Львові. Джерело: Google Maps

Крайній термін напрацювання концепції, з його слів, – до кінця 2018 року. Опісля має бути новий конкурс на пошук інвесторів.

На запитання, чому так повільного рухається справа, відповідає: «Я не готовий говорити про те, що робилося до мене, що робилося колись… Думаю, у нас все вийде».

Автостанція на вул. Личаківській у Львові. Джерело: Google Maps
Автостанція на вул. Личаківській у Львові. Джерело: Google Maps

«АС-2 облаштована, у принципі, cучасна. По інших напрямках ведеться робота з підприємцями, щоб вони це робили. Мінімальні кроки – смітники, лавочки. А в концепції передбачимо, щоб усе розвивалося», – додає посадовець.

Зі слів О.Партики стало зрозуміло, що міська рада відмовилася від ідеї будівництва нової АС на вул. Городоцькій-Збиральній (біля ТЦ «Метро»).

«Приватний підприємець хоче розширювати АС «Західна». У них є бачення щодо цього питання, – каже О.Партика, зазначаючи, що у такому вигляді, як зараз, бути не може, – автостанція має мати належну інфраструктуру».

Немає нічого більш постійного, ніж тимчасове

У серпні 2015 року міськвиконком Львова дав згоду на відкриття тимчасової автостанції «Західна» на вул. Городоцькій, 359 для обслуговування автобусних маршрутів Городоцького, Мостиського, Самбірського, Старосамбірського та Турківського напрямків.

Тимчасову АС запустили у 2016 році у досить незручному місці – на перехресті поблизу великої гуртівні, відтак через територію автостанції постійно курсує легковий транспорт і вантажівки. Туди їздять автобуси згаданих вище напрямків, окрім Городоцького. Сама автостанція – МАФ. За ці два роки вона нічим не змінилася у плані покращень для пасажирів та водіїв. Хоча вже обросла іншими МАФами – торговими точками швидкого харчування. Заробляють тут на всьому, навіть туалет лише платний – безкоштовні біотуалети, які тут стояли деякий час, прибрали. Автобуси заїжджають на незручні платформи, де ями майже по коліна. Укртрансбезпека забороняла діяльність двох автостанцій у Львові – №3 (на вул.Петлюри) та АС «Західна», однак вони продовжують роботу.

Автостанція «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: ZIK
Автостанція «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: ZIK
Автостанція «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: ZIK
Автостанція «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: ZIK

До всього, зазначають водії, із появою АС «Західна» армагеддон у годину пік на виїзді зі Львова на вул. Городоцькій посилився. Автобуси, що виїжджають із АС, зупиняються й стоять ще на зупинці міського громадського транспорту, що поблизу ТЦ «Метро». Відтак міські маршрутки через брак місця часто проводять посадку-висадку пасажирів просто посеред проїжджої частини, утворюються затори й аварійні ситуації.

Директор АС «Західна» Тарас Солтис повідомив кореспонденту IA ZIK про наміри розширювати і розбудовувати автостанцію на цьому ж місці. Тобто, із тимчасової автостанція переходить у постійну.

«Готовий проект. Готові документи для подачі на отримання містобудівних умов та обмежень для будівництва автостанції, – каже Т.Солтис. – Але є проблема, чому це зараз не робиться. Через нашу територію заїжджає на гуртівню як вантажний, так і легковий транспорт. Була вже прийнята перша ухвала сесії для відведення нам земельної ділянки для будівництва дороги. Планується, що у вересні буде друга сесія, нам ту ділянку віддадуть, де ми дорогу об’їзну за автостанцією побудуємо. Тоді ми зможемо те все закрити і почати будівництво самої автостанції».

Проект нової автостанції «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: Керівництва АС «Західна»
Проект нової автостанції «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: Керівництва АС «Західна»
Проект нової автостанції «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: Керівництва АС «Західна»
Проект нової автостанції «Західна» на вул. Городоцькій у Львові. Фото: Керівництва АС «Західна»

Нову дорогу на гуртівню планують прокласти через березовий гайок, що за автостанцією, із виходом на вул. Городоцьку.

Щодо нової автостанції, зі слів Т.Солтиса, «це буде триповерхова будівля з усією сферою обслуговування». «Будівництво дороги розпочнеться, коли сесія ЛМР затвердить технічну документацію, необхідну для будівництва. До кінця цього року плануємо збудувати дорогу, а до кінця 2019 року – облаштувати територію, платформи, перший поверх будівлі», – додав він.

Хоча складно повірити у втілення грандіозних планів керівниками, які за два роки не спроможуться бодай залатати ями на автобусних платформах на своїй території.

Наразі ж чергова транспортна реформа від Львівської мерії завершилася «видворенням» приміських та міжміських маршруток на околиці – у місця, які для цього абсолютно не пристосовані. Обласна влада зреагувала на це мовчазною згодою, а могла поставити питання руба: вкорочення маршрутів з районів – лише після будівництва нових АС. Хоча деякі приміські автобуси, зокрема Городоцького, Мостиського напрямків, всупереч рішенням чиновників, продовжують їздити по-старому – до Привокзальної. Хаос у цій сфері триває.

Наталія Шутка,
IA ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-08-14 16:49 :08