понеділок, 23 липня, 2018, 11:27 Світ
Склад та будову Сонячної системи могла змінити блукаюча зірка, – вчені
Фото: naked-science.ru

Вчені припускають, що на нинішню будову Сонячної системи сильно вплинула блукаюча зірка, яка пролітала повз.

Команда дослідників з Інституту Макса Планка та Університету Куїнс використовувала нову інформацію для випробування теорії, яка передбачає, що багато років тому блукаюча зірка пройшла так близько до Сонячної системи, що змінила її будову. Група написала доповідь, в якому описала свої ідеї, і опублікувала її на сервері препринтів arXiv.org, пише naked-science.

В останні роки космологи стали підозрювати, що з нашою Сонячною системою на ранніх етапах сталося щось надзвичайне. Багато хто почав задаватися питанням, чому в ній не так багато матеріалу, як припускає логіка. Чому Нептун настільки масивніший Урана, хоча останній набагато ближче до Сонця? І чому у такої величезної кількості малих об’єктів у зовнішній Сонячній системі настільки дивні орбіти? Намагаючись відповісти на ці питання, багато космологів задумалися: можливо на ранніх стадіях формування Сонячної системи, повз пролітала зірка – досить близько для того, щоб тягнути деякі з зовнішніх частин системи на їх нинішні позиції.

Ідею блукаючої зірки обговорювали протягом якогось часу, але теорію не наважувалися прийняти в повній мірі через передбачувані терміни обговорюваних подій. Справа в тому, що якби повз пролітала зірка, то це мало б статися приблизно через 10 мільйонів років після народження нашої галактики. На цьому етапі об’єкти зовнішньої сонячної системи були б все ще на стадії формування, а значить на них навряд чи вплинула би блукаюча зірка.

У своїй доповіді вчені припускають, що недавнє дослідження, проведене іншими командами, які вивчають формування Сонячної системи, що зовнішні частини таких систем можуть бути більш розвинені, ніж внутрішні. Вони також припускають, що якщо таке дійсно сталося з нашою системою, то цілком ймовірно, що її зовнішні частини вже були досить розвинені, щоб на них подіяло гравітаційне тяжіння пролітаючої повз зірки. Для випробування своєї теорії, вони створили симуляцію безпосередньо такого сценарію і виявили високий ступінь схожості з тим, що ми бачимо сьогодні – Сонячну систему з дивними характеристиками на її зовнішніх кордонах.