субота, 21 липня, 2018, 0:10
Журналісти ZIKу вирахували відсоток «ботів» серед підписників сторінки Президента в мережі Twitter
1

В Адміністрації Президента існують політтехнологи, які розробляють хибні сенси, щоб люди погоджувалися на запропоновану реальність. І поширюють вони свої ідеї саме через соцмережі, використовуючи уже відомих ботів.

Про це йдеться в спецпроекті «Армія ботів» в ефірі телеканалу ZIK.

Населення України складає 42 мільйони, із них 35 мільйонів – потенційні виборці, а 11 мільйонів – користувачі Фейсбуку. У березні 2018 року кілька провідних американських ЗМІ опублікували гучні статті про те, що відома англійська компанія з аналітики даних Cambridge Analytic могла вплинути на вибори у США.

«Вони зробили Трампа, по суті, президентом США. Ім вдалося зібрати надзвичайно велику кількість даних про жителів штатів. Тобто вони знали про 50 мільйонів американців практично все», – підкреслив технічний директор компанії Назар Газдун.

За словами експерта, це стало можливо завдяки тестам, які користувачам щодня пропонують у Фейсбуці. Отримані дані опрацьовує спеціально навчена команда, аби зрозуміти, як вплинути саме на ваш вибір. А вже після збору інформації для впливу та маніпуляції свідомістю підключають так званих ботів та інтернет-тролів.

«Бот-це акаунт в мережі, який насправді не представляє людину. Це класичні мертві душі, які потрібні для легалізації ознак своєї впливовості. Троллінг – це провокаційна й агресивна поведінка, яка скерована проти особистості людини», – пояснив блогер Віталій Манько.

Основне завдання таких «мережевих істот» – лайкати, залишати коментарі, нападати на ворожих коментаторів, створювати істерику або ж, навпаки, – захоплення.

Уже мало хто пам’ятає, але вперше термін «боти» в Україні з’явився ще 10 років тому у зв’язку з активністю людей Юлії Тимошенко. Це підтверджує документ тих часів:

«Прес-секретарі районних партійних організацій зобов’язуються з 3 березня 2008 року чергувати на форумах інформаційних агентств. На електронну адресу прес-секретаря до 18.00 мають надходити посилання Ваших коментарів за визначений для вас день», – йшлося у документі.

Серед сотні справжніх акаунтів, Віталій Манько за кілька хвилин може вирахувати фейкові. Усі ці сторінки об’єднує кілька важливих рис: вони з Новомосковська, Дніпропетровської області, дописи на їхніх сторінках ідентичні, а також усі ці користувачі поширюють допис однієї людини, в якої найбільше підписників.

Влітку 2014 року, одразу ж після перемоги Петра Порошенка на президентських виборах, вирішили заснувати нове Міністерство інформаційної політики. Тоді ж було вирішено, що цей напрямок очолить Юрій Стець.

Та вже за деякий час міністерство почали називати ледь не головним інформаційним лобістом Президента. Мовляв, занадто багато збігів, адже міністр Стець – колишній народний депутат від БПП та екс-керівник «5 каналу».

За допомогою програми «Ботометр» можна перевірити кількість підписників. У Президента України їх понад мільйон. Утім виявилося, що з 585 акаунтів майже 200 – несправжніх сторінок.

«В Адміністрації Президента існують політтехнологи, які розробляють хибні сенси, щоб люди не виходили, не фотографували, щоб погодилися на те, що є. Адже є хибний сенс – війна, яка перекреслює боротьбу з корупцією. Потерпіть, не боріться з корупцією, бо війна», – пояснює Віталій Манько.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Top
2018-12-13 10:59 :22